قرعه‌کشی برای خودروهای بورسی حذف شد

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که آیا با عرضه خودرو در بورس کالا، قرعه کشی خودرو حذف می‌شود؟ گفت: در مورد خودروهایی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، قاعدتاً قرعه کشی معنی نخواهد داشت و بر اساس عرضه در بورس انجام خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عشقی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ سیما درباره جزئیات این خبر افزود: عصر سه شنبه جلسه شورای عالی بورس به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد و بحث عرضه خودرو در بورس یکی از موضوعات اصلی جلسه بود که با توجه به بحث‌هایی که در جلسه انجام شد اعضای شورای عالی بورس مصوب کردند که عرضه خودرو در بورس ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: عرضه خودروهایی که قبل از این در هیات پذیرش بورس کالا، تصویب و پذیرش شده و مورد موافقت اعضای این هیات قرار گرفته است و در دو ماه گذشته عرضه‌هایی را در بورس کالا داشتند، ادامه پیدا خواهد کرد.

آتش زدن عمدی خودرو با انگیزه اختلاف خانوادگی

عشقی افزود: از عرضه کنندگان و خودرو سازان خواسته شده است که برنامه عرضه را ارائه دهند تا متقضایانی که می‌خواهند خریدهای خود را انجام دهند بتوانند برنامه ریزی کنند و هر هفته مشخص باشد که چه خودروهایی عرضه می‌شود.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که این عرضه‌ها شامل چه خودروهایی می‌شود؟ و آیا تعداد خودروها برای عرضه مشخص شده است؟ گفت: این برنامه را خودرو سازان خواهند داد,، چون عرضه‌ها تا الان غیر منظم بود که یکی از ایرادهای اصلی ما هم این بود که تعداد عرضه‌ها در هفته‌های آینده مشخص نبود‎؛ ان شاءالله خودروسازان عرضه‌ها را با توجه به میزان برنامه تولیدشان و تعهدات عرضه‌ای که دارند در هر هفته یا هر دو هفته به صورت مشخص اعلام خواهند کرد.

 عشقی تاکید کرد: این عرضه‌ها به تناسب تعداد خودروهایی که وجود دارد چند روز قبل از انجام معامله اعلام خواهد شد تا متقاضیان بتوانند برنامه ریزی لازم را برای خرید داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با عرضه خودرو در بورس کالا، قرعه کشی خودرو حذف می‌شود؟ گفت: در مورد خودروهایی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، قاعدتاً قرعه کشی معنی نخواهد داشت و بر اساس عرضه در بورس انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه به تازگی شورای رقابت همه خودروها را مشمول قیمت گذاری اعلام کرده است، آیا عرضه خودرو در بورس با این تصمیم منافاتی ندارد؟ گفت: خیر؛ هیچ منافاتی با بحث دستورالعمل شورای رقابت ندارد، زیرا بر اساس بند ج ماده ۳۶ قانون احکام دائمی کالاهایی که در بورس کالا پذیرفته می‌شوند بر اساس قوانین و مقررات بورس کالایی برخورد می‌شوند و مشمول هر نوع نظام قیمت گذاری نخواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =