فعالیت فکری و قرآنی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است 

حجت‌الاسلام شریفانی در جلسه مجازی دبیرخانه استانی طرح «اندیشه تمدن‌ساز» دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کار فکری و قرآنی وظیفه اصلی ما در دانشگاه و کارهای اداری کار دوم است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ جلسه مجازی دبیرخانه استانی طرح «اندیشه تمدن‌ساز» دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد معرفت، مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه شریفی‌دوست طراح طرح «اندیشه تمدن‌ساز»، مسئولان و معاونان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

وحدت حوزه و دانشگاه ارمغان انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام شریفانی در این جلسه ضمن تبریک ماه مبارک رجب و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: از میان تجربه‌های گوناگون ۲۵ ساله‌ای که در نهاد رهبری دارم از برگزاری اردوها گرفته تا مراسم‌های مذهبی و کارهای فرهنگی دیگر، موفق‌ترین طرح، طرح مطالعاتی کتاب‌های شهید مطهری بود که با استقبال ویژه استادان و دانشجویان روبه‌رو شد آنها با عشق و علاقه فراوان، مطالعه این کتاب‌ها را دنبال می‌کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، افزد: در دو سال گذشته نیز طرح «اندیشه تمدن‌ساز» با محوریت کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نوشته مقام معظم رهبری، در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک طرح موفق و اثرگذار به شمار می‌رود که با استقبال بی‌نظیر استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه روبه‌رو شد. وجه مشترک طرح مطالعاتی کتاب‌های شهید مطهری و طرح «اندیشه تمدن‌ساز» در نظام فکری تعریف شده در این کتاب‌هاست. چون دانشگاهیان با فکر نظام‌مند ارتباط دارند این طرح گیرایی خودش را به دست آورد.

وی با بیان اینکه استادان در این طرح در ۲۸ جلسه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را مباحثه کردند، اظهار کرد: این طرح در دانشگاه جای خودش را باز کرده و باید از این موقعیت حسن استفاده را ببریم و از آن بهره‌برداری کنیم. از آنجا که رهبری در همه موضوعات از جمله مهدویت، نهج‌البلاغه، نظام آموزشی، زن و خانواده، حج، نماز و ... صاحب‌نظر هستند، می‌توان این دست موضوعات را در دانشگاه به مباحثه گذاشت.

حجت‌الاسلام شریفانی خاطرنشان کرد: کار فکری و قرآنی کار اول و وظیفه اصلی ما در دانشگاه و کارهای اداری کار دوم ماست. برای همه مسئولان و معاونان دفاتر نهاد رهبری آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

حجت‌الاسلام شریفی‌دوست در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: طرح «اندیشه تمدن‌ساز» به همت مسئولان و معاونان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به یک طرح ملی تبدیل شد. ۱۹۰ واحد دانشگاهی این طرح را اجرا کردند و سه هزار گروه مباحثاتی شامل ۱۲ هزار استاد هیات علمی در این طرح شرکت کردند.

طراح طرح «اندیشه تمدن‌ساز» با بیان اینکه، طرح «اندیشه تمدن‌ساز» در اوج محدودیت‌های کرونایی آغاز شد، خاطرنشان کرد: به دلیل توفیقاتی که طرح داشت، دفتر رهبری، وزیر علوم و ... این طرح را مورد تشویق و تحسین قرار دادند. محتوای جذاب و به‌روز کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مهم‌ترین عامل اثربخشی این طرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح «اندیشه تمدن‌ساز» در چهار سطح برگزار می‌شود، افزود: سطح اول مبحث ایمان و توحید، سطح دوم نبوت و ولایت، سطح سوم عترت (کتاب تاریخ تمدن‌ساز که ارتقا یافته کتاب انسان ۲۵۰ ساله است) و سطح چهارم نهج‌البلاغه است و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی د رمرحله چهارم این طرح است. همه دانشگاه‌های کشور می‌توانند هر چهار مرحله این طرح را اجرا کنند. در سطح اول استادان باید توجیه شوند و در طرح ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام شریفی‌دوست در پایان بیان کرد: همانطور که در سال گذشته مسئولان دفاتر نهاد رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان مسئولان دبیرخانه استانی در طرح «اندیشه تمدن‌ساز» ایفای نقش کردند، امسال هم این دفاتر در جهت ترویج اندیشه‌های رهبر انقلاب اسلامی، در قالب دبیرخانه طرح انجام وظیفه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =