رهبر انقلاب: ارتش بهمن ۵۷ بنا بود کنار مردم بایستد و ایستاد / امروز ارتش ما به مراتب از آن روزها انقلابی‌تر و آماده‌تر است

جمعی از فرماندهان، خلبانان و اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، همزمان با 19 بهمن، سالروز بیعت تاریخی  جمعی از همافران با امام خمینی(ره) در سال 1357، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

پیام‌ رهبر انقلاب به مردم زلزله‌زده خوی ابلاغ شد

گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار را در ادامه می خوانید:

حادثه 19 بهمن 57 پیش‌درآمد مؤثری برای پیروزی انقلاب اسلامی بود/ این حادثه، به‌دلیل انعکاس سریع، موج‌آفرینی کرد و  مردم با آن روحیه گرفتند و طرف مقابل نیز روحیه‌اش باخته شد

 رهبر انقلاب: حادثه 19 بهمن 57 یک پیش‌درآمد مؤثری بود برای پیروزی نهضت، برای پدیدآمدن عملی و واقعی انقلاب، این حادثه صرفاً این نبود که حالا یک جمعی جوان مثلاً از نیروی هوایی بیایند به رهبر انقلاب مهم آن روز سلام بدهند، نه، این یک حرکتی بود که در خود پیروزی انقلاب اثر داشت، چرا؟ چون موج‌آفرینی کرد، این حرکت موج‌آفرینی کرد، علت موج‌آفرینی‌اش هم انعکاس سریع آن بود، به‌فاصله‌ی دو سه ساعت، سه چهار ساعت بعد از آن که این حادثه اتفاق افتاد، روزنامه‌ی عصر آن روز تهران تصویر حادثه را منتشر کرد و یک‌باره اوضاع مبالغ زیادی تغییر پیدا کرد، از طرفی مردم روحیه گرفتند، احساس کردند که ارتش در مقابلشان نیست، چون تنها ابزار رژیم حقیر و ظالم پهلوی فقط همین بود دیگر که به‌وسیله‌ی ارتش مردم را سرکوب کنند. مردم دیدند نه، ارتش در جهت آنها، در جهت مردم است، در جهت انقلاب است، روحیه گرفتند، در طرف مقابل روحیه‌ها باخته شد.

حرکت شجاعانه جوانان نیروی هوایی در 19 بهمن 57 نشان داد که ارتش آینده خطرپذیر است/ این حرکت، یک الگوی ارتش جدید شد /ارتش بنا بود کنار مردم بایستد و ایستاد و انقلابی ماند/ امروز ارتش ما به مراتب از آن روزهای اول، انقلابی‌تر، مؤمن‌تر، معتقدتر و آماده‌تر است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز: در هنگام حادثه 19 بهمن هیچ روشن نبود که نتیجه چه خواهد شد؛‌ ممکن بود تا یک ماه دیگر دو ماه دیگر قضایا طول بکشد پدر اینها را درمی‌آوردند در آن صورت. این جوانان نیروی هوایی ارتش نمیدانستند چه اتفاقی بناست بیفتد، خطرپذیری کردند، شجاعت به خرج دادند آمدند. این نشان داد که ارتش آینده خطرپذیر است و ارتش خطرپذیری کرد انصافاً در طول این سالهای متمادی. اینها نشان دادند که ارتش مشت گره کرده‌ای است در مقابل متجاوز. متجاوز آن روز البته عوامل آمریکا بودند و عوامل حکومت پهلوی بودند بعدها متجاوزین دیگری هم پیدا شدند ارتش در مقابل همه‌ی اینها سینه سپر کرد.

آن تصویری که از آن روز در روزنامه‌ها منتشر شد و همه دیدند در طول این سالهای متمادی آن تصویر را، امام، آنجا، مظهر قدرت، مظهر عزّت، مظهر ایمان تزلزل‌ناپذیر کاملاً پیداست، مثل یک کوه، مثل قله‌ی دماوند این امام است آنجا. همین انسان بزرگ و با عزّت و با اقتدار نگاهش به این جوانهای متعلق به ارتش دوران پادشاهی است؛ آن نگاه مهربانانه و پدرانه دارد نگاه میکند به آن. آن روز هنوز اینها جزو ارتش بودند دیگر، ارتش پهلوی. امام نگاهش به این جوانها نگاه پدرانه است، همراه با عطوفت کامل، همراه با اعتماد کامل. آن روز یک نفر حتی تصور نکرد که ممکن است که در این جمع کسی باشد که یک سوءِ نیتی داشته باشد نه،‌ اعتماد کامل، اطمینان کامل امام با اینها نگاه کرد از اینها به شکلی سان دید و با اینها حرف زد. خب، این یک الگوی ارتش جدید شد یعنی معلوم شد که ارتش جدید اینجوری تشکیل خواهد شد.

* ارتش بنا بود کنار مردم بایستد و ایستاد و انقلابی ماند. یکی از چیزهای مهمی که بنده همیشه روی آن تکیه میکنم انقلابی ماندن است؛ بعضی‌ها انقلابی‌اند ولی انقلابی نمی‌مانند. انقلابی میشوند ولی انقلابی نمی‌مانند. ارتش انقلابی ماند. من به شما عرض کنم من از روز اول در ارتش بودم، اول انقلاب تقریباً از همان روزهای اول انقلاب من در ارتش بودم در بخشهای مختلف ارتش رفت و آمد داشتم با همه ارتباط داشتم. امروز ارتش ما ــ ارتش جمهوری اسلامی ــ به مراتب از آن روزهای اول انقلابی‌تر است، از روزهای هیجان مؤمن‌تر است، معتقدتر است، آماده‌تر است.

مقایسه‌ی ارتش جمهوری اسلامی با ارتش دوران پهلوی یکی از معرفه‌های حقیقت و هویت انقلاب ماست

 فرمانده کل قوا صبح امروز در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش: مقایسه‌ی ارتش جمهوری اسلامی با ارتش دوران پهلوی یکی از معرفه‌های حقیقت و هویت انقلاب ماست.

ارتش پیش از انقلاب، ارتش دوران پهلوی خب پرطمطراق بود. حالا شماها اغلب‌تان یادتان نیست، حالا شاید بعضی‌ها دیده‌اید آن روزها را؛ یک چیز پرطمطراق و پر خرج پر ادعایی بود ارتش. اما همین ارتش پر ادعا در قضیه‌ی شهریور 1320 که کشور مورد تهاجم قرار گرفت چند ساعت بیشتر نتوانست مقاومت کند، اصلاً متلاشی شد. ارتش متلاشی شد با آن همه طمطراق. این در حالی است که قبل از آن کسی در رأس ارتش بود که خودش ارتشی بود. رضاخان خب ارتشی بود دیگر یعنی نظامی بود و هر چه هم میتوانست روی ارتش کار میکرد تلاش میکرد اعمال قدرت میکرد همین ارتشی که زیر نظر دست رضاخان بود در شهریور 1320 چند ساعت بیشتر نتوانست مقاومت کند.

 بعد در دوره‌ی محمدرضا مجدداً دست زدند به ساختمان ارتش و بسازند و تقویت کنند. ارتشی درست کردند که در بیست و هشتم مرداد سال 32 این ارتش در کنار جواسیس آمریکایی و انگلیسی علیه حکومت قیام کرد و علیه مردم؛ مردم را سرکوب کرد. آن ارتش آن روز این جوری بود. ارتش بی‌هویت، ارتش مغلوب سیطره‌ی بیگانگان.

 امروز ارتش به جای اینکه حق نداشته باشد به قطعه‌ی هواپیمای جنگنده‌ی خریداری شده‌ی با پول گزاف از آمریکاییها، نگاه کند و دست بزند، امروز خودش آن هواپیما را میسازد. بلد است بسازد. امروز ارتش در قطعه‌سازی، در ساخت کارهای بزرگ، در ساخت کارهای شگفت‌آور، مثل همان چیزی که دیروز نشان دادند -آقای سرلشکر موسوی و دیگران آنجا حضور داشتند، در تلویزیون نشان دادند- این جور کارهایی که امروز ارتش میکند، مایه‌ی خرسندی و احساس عزت مردم است. وضع ارتش امروز سازنده است، مبتکر است، دارای ابتکار است.

کد خبر: 1170577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =