پیش‌بینی نماینده ایران در اوپک از قیمت نفت

افشین جوان، نماینده ایران در اوپک، در اظهاراتی پیش‌بینی کرد قیمت نفت جهانی ممکن است در نیمه دوم امسال با بهبود تقاضای چین و محدود ماندن عرضه، به حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، به نقل از رویترز، پیش از اظهارات این مقام ایرانی، آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرده بود نیمی از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری از سوی چین خواهد بود.

جوان در حاشیه کنفرانس هفته انرژی هند با اشاره به تصمیم اخیر اوپک برای کاهش تولید، گفت: تصور می‌کنم اوپک، در مسیر درستی حرکت می‌کند.

قیمت نفت و طلا در بازارهای جهان

گروه اوپک پلاس که شامل اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان دیگر شامل روسیه است، اواخر سال میلادی گذشته، با هدف پشتیبانی از بازار، توافق کردند هدف تولید خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز معادل حدود دو درصد از تقاضای جهانی، از نوامبر تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش دهند.

نماینده ایران در اوپک گفت: چرا اوپک این کار را انجام داد زیرا خوش بینی زیادی نسبت به بخش تقاضا نداشت. وی در ادامه افزود: چین به نفت بیشتری پس از بازگشایی و محدود شدن عرضه نیاز دارد.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک روز دوشنبه از تصمیم اوپک برای کاهش تولید دفاع کرد و اظهار کرد: تصمیم جمعی برای کاهش تولید در اکتبر، اقدام درستی بود و باید از گروه اوپک پلاس برای نقش سازنده‌اش در پشتیبانی از ثبات بازار جهانی، تقدیر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =