پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

کارشناسان در پیش بینی بورس فردا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ کاهش ارزش معاملات را یک اتفاق ناخوشایند برای بازار سرمایه قلمداد می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار سرمایه این روزها بار دیگر وارد رکود شده است. پیش بینی بورس فردا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ چیست؟

امروز شاخص کل بیش از ۱۰ هزار واحد منفی بود تا به سطح یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد برسد. همچنین شاخص هم وزن نیز بیش از سه هزار واحد افت داشت. ۷۴ درصد از سهام بازار معادل ۵۱۳ نماد سرخ پوش بودند و تنها ۱۸۰ نماد معاملات خود را در محدوده‌های مثبت به اتمام رساندند.

برداشته شدن محدودیت عرضه خودروهای وارداتی در بورس

ارزش معاملات با افت قابل توجهی مواجه شد و به پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید که خبر خوبی برای بازار محسوب نمی‌شود. ابهامات موجود و نزدیکی به اواخر سال نیز باعث شده تا شاهد رکود در بورس باشیم و معاملات در حالت کم رمقی قرار بگیرد.

نمادهای بزرگ بازار نیز اکثراً، امروز با افت های یک و دو درصدی مواجه بودند.این موضوع نشان می‌دهد که فروشنده چندانی در بازار وجود ندارد، اما خریداران نیز تمایلی به خرید نشان نمی‌دهند. این اتفاق خود را قالب تعادل در بازار و افت ارزش معاملات نشان داده است.

کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند تا زمانی که ارزش معاملات بازار نتواند در حوالی حداقل ۶ هزار میلیارد تومان خود را تثبیت کند، نباید منتظر رشد بازار بود.

در این شرایط، به نظر می‌رسد که روزهای کم رمق بورس تهران فردا هم ادامه یابد و شاهد نوسان نمادها در محدوده‌های نزدیک به صفر تابلو باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =