ماجرای سفر اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز به ترکیه

شورای شهر شیراز روز گذشته مصوبه جالبی داشت که توجه‌ رسانه‌ها و مردم را به خود جلب کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، شورای شهر شیراز روز گذشته مصوبه جالبی داشت که توجه‌ رسانه‌ها و مردم را به خود جلب کرد.

در یکصدو پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز عصر روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ مقرر شد که ۲ نفر از اعضای این شورا برای عبرت آموزی و کسب تجربه از مدیریت بحران زلزله ترکیه به این کشور سفر کنند.

زلزله ترکیه و سوریه| شمار قربانیان به بیش از ۴۶ هزار نفر رسید

در ماده واحده این طرح آمده که شهرداری شیراز مکلف است به منظور کسب تجربه، آموزش و عبرت گیری از حادثه و بررسی ابعاد نواقص کارهای ساخت و ساز و فرو ریختن و فرو نریختن ساختمانها؛ نسبت به اعزام ۲ نفر از اعضای شورا شامل غلامعلی ترابی و مصطفی کیانی رحیمی به کشور ترکیه ضمن رعایت آیین نامه سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور اقدام کند. براساس قانون، مصوبات شورای اسلامی شهر بعد از تأیید فرمانداری لازم الاجرا خواهد بود.

سوالات بسیاری مطرح می‌شود که آیا نیازی به حضور فیزیکی اعضای شورای شهر شیراز و شهرهای دیگر برای بازدید از مناطق زلزله‌زده ترکیه جهت کسب تجربه وجود دارد؟ بودجه اختصاص داده شده برای این کار چقدر خواهد بود؟ آیا در روزهای آتی شاهد اعزام اعضای شورای دیگر شهرها هم خواهیم بود؟ 

محمدتقی تذروی نائب رئیس شورای شهر شیراز در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره جزئیات این اعزام گفت: پنج نفر از نیروهای شهرداری و ۲ نفر از اعضای شورا جهت کسب تجربه به ترکیه اعزام خواهند شد. هنوز جزئیات مشخص نیست و شورا تنها مجوز را صادر می‌کند.

وی افزود: خبرهایی که از ترکیه منتشر شده حاکی از آن است که برخی از مهندسان شرکت‌های ساختمانی در این کشور توسط دولت دستگیر شده‌اند. این موضوع در شهرسازی برای ما مهم بود که بدانیم از نظر شهرسازی و معماری چه مشکلی پیش آمده بود که در منطقه مسکونی تعدادی از آپارتمان‌‍‌ها تخریب شده و تعدادی پابرجا مانده‌اند؛ به همین جهت نظر رئیس کمیسیون معماری این بود که از مناطق زلزله‌زده بازدید کند. 

تذروی توضیح داد: یکی دیگر از اعضای شورا هم به عنوان پدافند غیرعامل اعزام می‌شود تا کسب تجربه کند. از شهرداری هم دوستانی که درگیر کار هستند مثل مدیرآتشنشانی و پدافند غیرعامل اعزام می‌شوند. 

وی اضافه کرد: دوستان ما برای آواربرداری نمی‌روند بلکه هدف کسب تجربه است زیرا این اتفاقات در دنیا نادر است. برای مثال یکی از مسائل پدافند غیرعامل این است که این تعداد از کشته را چطور دفن می‌کنند. این دوستان تمام موارد را بررسی کرده و عکس و فیلم تهیه می‌کنند.

 نائب رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به این سوال که آیا لزومی به حضور فیزیکی در محل وجود دارد و نمی‌توان دورادور کسب تجربه کرد، گفت: کار میدانی با مطالعه اخبار متفاوت است و ما می‌توانیم حضوری آموزش ببینیم و در مانورهای زلزله از آن‌ها استفاده کنیم.

 وی افزود: این مصوبه باید به تائید فرمانداری برسد و اگر تائید شد مجوز رفت صادر می‌شود. تخلفی صورت نخواهد گرفت و اگر فرمانداری تائید کند به این مفهوم است که مصوبه برمبنای قوانین بالادستی است.

به گزارش ایسکانیوز، از جمله اعضای اعزامی شورای شهر شیراز به ترکیه می‌توان به غلامعلی ترابی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و هوشمندسازی شورا و عضو کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و مبارزه با فساد شورا و مصطفی کیانی رحیمی نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا اشاره کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1172025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =