مدیریت منابع آب ایران: حجم آب سدهای کشور ۶ درصد رشد کرد

حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه) تا ۶ اسفند ماه با رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۱) در حالی به رقم ۲۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در سال آبی گذشته ۲۲ میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعب بوده است.

میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ششم اسفندماه ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب شده است. در حالی که میزان آب ورودی به سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب بوده است که مقایسه آن با مدت مشابه سال آبی جاری تقریباً برابری را نشان می‌دهد.

حجم آب سدهای کشور نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد کرد

حجم خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۶ اسفندماه رقم هشت میلیارد و ۱۰ میلیون مترمکعب است، درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب بوده و کاهشی ۱۵ درصد یافته است.

امسال خشک‌ترین پاییز در ۵۰ سال گذشته را پشت سر گذاشتیم. با توجه به اینکه ایران در کمربند خشک جهانی قرار گرفته است و حدود یک‌سوم متوسط جهانی بارندگی دارد که متناسب با جمعیت و وسعت کشورمان نیست، صرفه‌جویی در مصارف آب و سازگاری با کم‌آبی توسط همه نهادها و سازمان‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =