معلم‌ها بیشتر از دانش‌آموزان از ChatGPT استفاده می‌کنند

مطالعات نشان می‌دهد که ChatGPT فقط محبوب دل دانش‌آموزان نیست و معلم‌ها بیشتر از دانش‌آموزان از این ابزار هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نظرسنجی یک بنیاد غیرانتفاعی در آمریکا نشان می‌دهد که معلم‌ها بیشتر از دانش‌آموزان‌شان از روبات‌چت برای کارهای کلاسی استفاده می‌کنند. در این نظرسنجی از هزار و ۲ معلم و هزار دانش‌آموز بین ۱۲ تا ۱۷ سال در سرتاسر آمریکا خواسته شد تا نظرات خود را در مورد چت‌جی‌پی‌تی و استفاده از آن برای انجام تکالیف مدرسه ارائه دهند. نتایج این نظرسنجی واقعا جالب است، ۵۱ درصد از معلم‌ها از این روبات‌چت برای کارهای کلاسی استفاده می‌کنند؛ در حالی که این آمار در مورد دانش‌آموزان فقط ۳۳ درصد است.

در این نظرسنجی‌ مشخص شد که بسیاری از معلم‌ها به دانش‌آموزان خود اجازه استفاده از چت‌جی‌پی‌تی را می‌دهند. چنانکه تقریبا ۳۸ درصد معلم‌ها به دانش‌آموزان اجازه استفاده از این ابزار را می‌دهند و فقط ۱۰ درصد از آنها مچ دانش‌آموزان را برای استفاده از آن گرفته‌اند. این در حالی است که تنها ۱۵ درصد از دانش‌آموزان اعتراف کرده‌اند که از این برنامه بدون اجازه معلم‌شان استفاده می‌کنند.

بیل گیتس: ChatGPT به اندازه اختراع اینترنت اهمیت دارد

۵۹ درصد از معلم‌ها در این نظرسنجی اعلام کردند که چت‌جی‌پی‌تی احتمالا کاربردهای آموزشی قانونی خواهد داشت که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. ۲۴ درصد از آنها نیز معتقدند که این ابزار برای دانش‌آموزان تقلب مفید به شمار می‌آید.

۳۰ درصد از معلم‌هایی که اعلام کردند از چت‌جی‌پی‌تی استفاده می‌کنند، هدف خود را برنامه‌ریزی درسی معرفی کردند. ۳۰ درصد نیز گفته‌اند که برای ارائه ایده‌های خلاقانه در سر کلاس به فناوری روی آورده‌اند و ۲۷ درصد نیز گفته‌اند که این ابزار به ایجاد دانش پس‌زمینه برای درس‌ و کلاس کمک می‌کند.

با این حال، معلم‌ها و دانش‌آموزانی که از چت‌جی‌پی‌تی استفاده می‌کنند، اعلام کرده‌اند که این ابزار تاثیر مثبتی روی آموزش و یادگیری آنها داشته است. هم دانش‌آموزان و هم معلمان معتقدند که به جای جست‌وجوی راه‌هایی برای محدود کردن این ابزار، باید راه‌هایی برای گنجاندن آن در آموزش و استفاده از آن به طور کامل پیدا کنند.

اکثر دانش‌آموزان یعنی ۶۸ درصد از آنها بر این باورند که با کمک چت‌جی‌پی‌تی می‌توانند دانش‌آموز بهتری باشند و سریع‌تر درس‌ها را یاد بگیرند و در مقابل، ۷۳ درصد از معلمان معتقدند که این ابزار به دانش‌آموزان کمک می‌کند که بیشتر بیاموزند. 

کارشناسان در آخر خاطرنشان می‌کنند که سیستم آموزشی به کمک نیاز دارد و باید ابزارهای جدید و تاثیرگذار را بپذیرد. براساس نتایج یک ارزیابی سراسری توسط مرکز ارزیابی ملی پیشرفت تحصیلی، نمرات آزمون خواندن و ریاضیات در آمریکا به پایین‌ترین سطح در دهه‌های اخیر کاهش یافته است. نمرات مربوط به خواندن بین سه ماهه اول ۲۰۲۰ و سه ماهه اول ۲۰۲۲ پنج امتیاز کاهش یافته که بیشترین کاهش را در ۳۰ سال گذشته رقم زده است. با این تفاسیر کارشناسان به این فکر می‌کنند که چت‌جی‌پی‌تی‌ را وارد سیستم آموزشی کنند تا سطح خواندن دانش‌آموزان را بالا ببرند. گفته می‌شود که چت‌جی‌پی‌تی سریع‌ترین برنامه در حال رشد از نظر تعداد کاربر در بین برنامه‌های دیگر در تاریخ وب به شمار می‌آید.

کد خبر: 1173764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =