امدادرسانی به حدود ۱۱ هزار نفر در طرح نوروزی هلال‌احمر

سخنگوی طرح نوروزی هلال‌احمر ۱۴۰۲ با بیان آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروز، از امدادرسانی به بیش از ۱۱ هزار نفر از ابتدای شروع طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش  گروه اجتماعی ایسکانیوز، از جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی درباره خدمات ارائه شده به شهروندان در قالب این طرح از روز ۲۴ اسفندماه تا صبح روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، گفت: در این مدت زمان، در مجموع ۹۴۷ عملیات و خدمت انجام شده است که ۵۱۵ مورد آن جاده ای، ۱۶ عملیات در خصوص حوادث جوی، ۸ عملیات در محیط‌های آبی و ۲۱ عملیات نجات کوهستان نیز انجام شده است.

وحیدی: بالگردهای ارتش و هلال‌احمر در حال خدمات‌رسانی در چهارمحال و بختیاری هستند

سخنگوی طرح نوروزی هلال‌احمر ۱۴۰۲ با اشاره به این که در این عملیات‌ها، به ۱۱ هزار و ۱۲ نفر که نیاز به امدادرسانی داشته‌اند، ارائه خدمت شده است، ادامه داد: برای ۲۸۶ نفر از شهروندان نجات یافته نیز اسکان اضطراری فراهم شده است، علاوه بر این ۴۰۲ نفر از مجروحین توسط ناوگان هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی افزود: ۴۱۸۲ نفر نیز در محل حادثه و توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر، درمان و ۳۸ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند و ۶۰۵۴ نفر نیز از خدمات تست قند و فشار خون جمعیت هلال‌احمر استفاده کردند.

سخنگوی طرح نوروزی هلال‌احمر ۱۴۰۲ گفت: ۹۷ عملیات نجات فنی در این بازه زمانی در سطح کشور برای نجات متاثرین از تصادف انجام شده که منجر به نجات ۱۰۸ نفر شده است.

وی یادآور شد: بیشترین امدادرسانی در این مدت زمان، به ترتیب در استان‌های اصفهان، مازندران و فارس با انجام به ترتیب، ۶۱، ۴۸ و ۴۵ عملیات بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =