انقلاب آشپزی سه‌بعدی؛ کیکت را چاپ کن

محققان آمریکایی مرزهای چاپ سه‌بعدی را جابه‌جا کردند و دستگاهی را ساختند که کیک چاپ می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محققان دانشگاه کلمبیا با این هدف که پرینتر سه‌بعدی فقط برای ساخت قطعات ماشین نیست، کارتریج‌های مخصوص خمیر درست کردند و توانستند یک چیزکیک بسازند و این نوید را بدهند که این فناوری در آینده انقلابی در آشپزخانه ایجاد خواهد کرد.

جاناتان بلوتینگر، مهندس آزمایشگاه ماشین‌های خلاقانه کلمبیا در نیویورک، می‌گوید: چیزکیک بهترین چیزی است که می‌توانیم در حال حاضر به نمایش بگذاریم، اما چاپگر می‌تواند کارهای بسیار بیشتری انجام دهد. فقط کافی است که گوشت مرغ و گاو و سبزیجات را به شکل خمیر، مایع یا پودر درآوریم.

دانشمندان برای فضانوردان آینده مریخ بافت زنده چاپ کردند

او با اشاره به اینکه غذای چاپی در راه است و در آینده‌ای نزدیک، نرم‌افزارها با دنیای قدیمی و آنالوگ اجاق‌ها، بخارپزها و ماهی‌تابه‌ها روبه‌رو خواهند شد، می‌گوید: فکر می‌کنم این یک امر اجتناب‌ناپذیر است. هنگامی که نرم‌افزار یک صنعت را لمس می‌کند، دیگر به گذشته نگاه نمی‌کنیم. بلکه آن را به روشی به جلو می‌بریم که هرگز فکر نمی‌کردیم ممکن باشد. این اتفاق هنوز برای غذا رخ نداده است.

محققان چشم‌انداز این اتفاق را اینطور تصور می‌کنند که یک چاپگر غذا با اجاق لیزری سینک و یا یک نوع لوازم آشپزخانه یک مرحله‌ای سینک (هماهنگ) می‌شود و به سرآشپز دیجیتال شخصی شما تبدیل می‌شود.

آنها یک چاپگر سه‌بعدی را توصیف می‌کنند که قادر به ساخت محصولات خوراکی از هفت ماده مختلف است. آنها در آزمایش‌های خود از خمیر بیسکویت، کره بادام زمینی، مربای توت فرنگی، نوتلا، پوره موز و گیلاس استفاده کردند و در عرض ۳۰ دقیقه توانستند چیزکیک درست کنند.

محققان در آزمایش‌های خود پس از پنج بار تلاش ناموفق برای چاپ دسر، مجبور شدند که به شکل و ضخامت مناسب لایه‌های مختلف ضربه بزنند تا کیک فرو نریزد. اما از نظر آنها، برای یک محقق حتی شکست هم شیرین است.

بلوتینگز می‌گوید: طعم چیزکیکی که چاپ کردیم را تا به حال جایی تست نکرده بودم، چون این ترکیب معمولی نیست!

کد خبر: 1175441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =