انجمن‌های علمی باید خلاهای دانشگاه در زمینه‌ مهارت‌آموزی را پر کنند

دبیر انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت معتقد است که انجمن‌های علمی باید خلاهای دانشگاه در زمینه‌های علمی مانند مهارت‌آموزی را پر کنند.

سینا زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که اصلی‌ترین چالش انجمن‌های علمی-دانشجویی در سال‌های گذشته، مجازی شدن کلاس‌ها بود، اظهار کرد: حضور دانشجویان در دانشگاه فرصت بیشتری برای فعالیت‌های فوق‌برنامه ایجاد می‌کند. مجازی بودن انجمن‌ها را ضعیف کرده و مانع فعالیت‌ آن‌ها می‌شود.

توجه به آمایش سرزمین در جذب استادان دانشگاه ضروری است

دبیر انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت با اشاره به این که محدودیت بودجه همیشه در دانشگاه وجود داشته است، افزود: انجمن‌های علمی هم با مشکل کمبود بودجه مواجه بوده‌اند. راهکار ما برای مقابله با مشکل بودجه، پیدا کردن حامی مالی برای برخی برنامه‌هاست. البته با وجود این مشکلات، استادان همیشه در زمینه‌های مختلف حامی انجمن بوده‌اند

وی با تصریح بر این که انجمن علمی ما دو بازوی علمی و تفریحی دارد، گفت: ما معتقدیم که برخی مهارت‌ها در محیط دانشگاه به درستی آموزش داده نمی‌شود. به همین دلیل، لازم است که انجمن علمی این خلا را با برگزاری ایونت، دوره و کلاس پر کند. هر کدام از سمینارها اهداف مشخصی دارند. برای مثال برخی سمینارها برای پاسخ به سوالات دانشجویان در مورد رشته و شرایط کاریشان برگزار می‌شود. همچنین مسابقات برنامه‌نویسی از دیگر برنامه‌های علمی انجمن است.

وظیفه انجمن علمی آموزش تعامل به دانشجویان است

زمانی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر بخش علمی، بخش تفریحی هم داریم که هدف از آن ایجاد صمیمیت و آموزش تعامل به دانشجویان است. برگزاری جشن ورودی برای دانشجویان سال اول با جشنواره حرکت از جمله این برنامه‌هاست.

 دبیر انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت در پایان اظهار کرد: فعالیت تشکل‌ها برای دانشجویان و دانشگاه سودمند است. به همین دلیل، هرچه سرمایه‌گذاری بیشتری برای انجمن‌ها و تشکل‌ها انجام شود، سطح دانشگاه از لحاظ علمی و محیطی ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175536

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =