پرداخت هزینه محصولات دانش‌بنیان برای کشاورزان امکان‌پذیر نیست/ لزوم حمایت دولت به وسیله وام

نماینده شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه آزاد معتقد است که پرداخت هزینه محصولات دانش‌بنیان برای کشاورزان امکان‌پذیر نیست و حمایت دولت به وسیله وام یا ارائه تسهیلات ضروری است.

مژده توانا راد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که محصول آبیاری هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا است، اظهار کرد: این محصول به وسیله مدیریت و مانیتورینگ از راه دور کار می‌کند.

حمایت از دانش‌بنیان‌ها در حد حرف مانده است

نماینده شرکت فناوران صنعت رباتیک یزد با اشاره به این که این دستگاه ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد، افزود: مهم‌ترین مشکل ما در تولید محصول‌مان این بود که کشاورز تمایل به خرید دارد؛ اما سرمایه اولیه ندارد. اگر دولت به وسیله وام یا ارائه تسهیلات از کشاورز حمایت کند، کشاورزان می‌توانند این دستگاه را خریداری کنند.

وی با تصریح بر این که خرید این دستگاه هم باعث صرفه‌جویی در مصرف آب شده و هم به تدریج سرمایه به کشاورز برمی‌گردد، گفت: دولت می‌تواند سرمایه‌گذار را به ما معرفی کند. ما مجبور هستیم تجهیزات  را به صورت نقدی خریداری کنیم. به همین دلیل، نمی‌توانیم فروش اقساطی داشته باشیم و متضرر می‌شویم.

دریافت تسهیلات بسیار سخت است

توانا راد در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود داشتن مجوزهای دانش‌بنیانی، دریافت تسهیلات بسیار سخت است. برای مثال ۸ ماه پیش درخواست تسهیلات داشتیم؛ اما هنوز دریافت نکرده‌ایم. پیش زمینه ای باید باشد که حداقل تسهیلات اولیه در اختیار تولیدکننده قرار بگیرد. جوانان ایرانی فعال و باهوش هستند؛ اما بستر فعالیت آن‌ها به درستی فراهم نیست.

گفتنی است، بیشترین میزان هدررفت آب در حوزه کشاورزی است. در این راستا، شرکت فناوران صنعت رباتیک یزد کار خود از طراحی پلتفرم و اپلیکیشن گرفته تا اجرای محصول را در زمینه آبیاری هوشمند انجام داده‌ است. مهم‌ترین مزیت این شرکت‌ این است که صفر تا ۱۰۰ اقدامات از طراحی گرفته تا اجرای پلتفرم توسط خودشان انجام شده و با دانش و ایده خودشان امور را انجام داده‌اند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1176130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =