وزیرکار: تنها راه برون رفت از مشکلات ایجاد اشتغال است

وزیرکار گفت: راه حل برون رفت از مشکلات، ایجاد اشتغال است و برای ایجاد اشتغال پایدار گریزی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدصولت مرتضوی، وزیرکار با حضور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری ۱۰۰۰پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت امر مهارت گفت: امروز کشور به یک کارگاه بزرگ اجرایی، عمرانی و آموزشی تبدیل شده است و شاهد مثال آن بهره‌برداری از ۱۰۰۰پروژه و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر کار به واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توانمندی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهار تورم و رشد تولید با تربیت نیروی خلاق و ماهر تأکید کرد و گفت: یکی از راه‌حل‌های مناسب برای عبور از مشکلات کنونی کشور تربیت نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه اهمیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نهضت ملی مهارت یکی از ابداعات بزرگ وزارت کار به شمار می‌رود ادامه داد: برای آنکه مرزهای توسعه درنوردیده شوند، باید کارگزاران توسعه محور مجهز بر ابزار علم و عمل باشند که خوشبختانه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای علم و عمل را توأمان با هم داریم.

وزیر کار با تأکید بر اینکه تنها راهکار برون رفت از مشکلات، ایجاد اشتغال است ادامه داد: برای ایجاد اشتغال پایدار گریزی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی نیست. برای تحقق این امر لازم است طراحی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس اولویت سنجی و اولویت‌های بازار کار صورت گیرد و در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری طرحی نو در انداخته شود و این طرح مجهز به موضوع آموزش فنی و حرفه ای باشد.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بحث ناترازی در پرداخت‌ها بود گفت: خوشبختانه در طول دو سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه متناسب‌سازی حقوق‌ها صورت گرفت که البته هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

وزیرکار گفت: باز طراحی، تنظیم و ارائه لایحه اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تصویب آن در شورای نگهبان اقدام ارزشمندی بود که امیدواریم از این طریق به تفکر مردمی‌سازی اقتصاد و همچنین واگذاری امورات مردم به مردم در بخش آموزش های مهارتی و فنی و حرفه‌ای بیشتر از گذشته برسیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =