تسهیلات دانشگاه‌های انگلستان برای اشتغال دانشجویان/ واحدهای درسی فشرده‌تر ارائه می‌شود

دانشگاه‌های انگلستان قصد دارند فرصتی فراهم آورند تا دانشجویان بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند. در این راستا، برخی دانشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند برنامه درسی هفتگی دانشجویان را فشرده‌تر ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه‌های انگلستان قصد دارند فرصتی فراهم آورند تا دانشجویان بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند. در این راستا، برخی دانشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند برنامه درسی هفتگی دانشجویان را فشرده‌تر ارائه کنند، به این معنا که همه آموزش‌های دانشگاهی در ۲ یا سه روز در هفته جمع شود. برخی دیگر از دانشگاه‌ها هم واحدهای درسی را فقط صبح یا فقط بعدازظهر ارائه می‌کنند تا دانشجویان روزها و زمان‌های معینی برای اشتغال داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

شکستن شاخ غول بیکاری با متناسب‌سازی دروس بر اساس نیاز جامعه

با وجود این که کسب درآمد برای دانشجویان انگلیسی اتفاق تازه‌ای نیست؛ برخی از کارشناسان آموزش عالی نگران عادی‌سازی و تسهیل فعالیت دانشجویانی هستند که تقریبا تمام وقت کار می‌کنند. چرا که این افراد در حال گذراندن دوره‌های تحصیل تمام وقت هستند.

جیم دیکینسون رهبر سابق دانشجویی و دستیار کنونی سردبیر اتاق فکر آموزش عالی معتقد است که این اقدام نه به نفع دانشجویان، بلکه به سود دانشگاه‌هاست. چرا که دانشگاه‌ها قصد دارند تعداد روزهای حضور دانشجویان در محوطه دانشگاه را کاهش دهند تا از هزینه‌های خود را کنترل کنند.

وی در این باره اظهار کرد: این اقدام، تعداد دانشجویانی که مجبورند برای گذران زندگی خود به کارهای نیمه وقت مشغول شوند را افزایش می‌دهد. چرا که وام‌های دانشجویی کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهند. برخی پیش‌بینی می‌کنند که امسال دو سوم دانشجویان برای پشت سر گذاشتن بحران هزینه‌های زندگی باید به صورت پاره وقت مشغول کار شوند.

مونتفورت، ساندرلند، کاونتری و روهمپتون از جمله دانشگاه‌هایی هستند که به دنبال بهینه‌سازی زمان برای دانشجویان هستند تا آموزش و یادگیری آن‌ها در روزهای کمتری متمرکز شود. در نتیجه، دانشجویان بتوانند در شغل‌هایی با درآمد بیشتر مشغول به کار شوند.

پروفسور لی رابینسون، معاون دانشجویی دانشگاه روهمپتون لندن می‌گویدگفت که دانشجویان افراد بالغی هستند که در حین تحصیل به درآمد نیاز دارند. در این راستا، ما جدول زمانی خود را تغییر دادیم تا به آنها کمک کنیم کار پاره وقت، مطالعه و سایر تعهدات خود را به صورت متعادل دنبال کنند. به طوری که طبق برنامه‌ریزی‌ها، دانشجویان سال اول دوره کارشناسی از پاییز امسال، بیش از سه روز در هفته سخنرانی و سمینار نخواهند داشت که به آنها امکان می‌دهد بین مطالعه، کار پاره وقت و سایر تعهدات تعادل برقرار کنند. 

با وجود برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها برای ایجاد فرصت اشتغال دانشجویان؛ برخی کارشناسان معتقدند که تدوین قوانینی از سوی دولت برای اعطای وام مادام‌العمر، فرصت بهتری برای حمایت از دانشجویان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/        

کد خبر: 1197070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =