سوابق اعضای جدید کابینه دولت چیست؟

سخنگوی دولت تغییرات ایجاد شده در کابینه دولت سیزدهم را اعلام و این اقدام را در راستای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران عنوان کرد.

سخنگوی دولت ظهر روز سه شنبه ۲۲م فروردین ماه، در گفت و گو با بخش خبری ۱۴ از ایجاد سه تغییر در کابینه دولت سیزدهم در راستای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران، تحولات و جابه‌جایی‌های مدیریتی در دستور کار دولت خبر داد. 

وی اولین تغییر ایجاد شده را در سازان برنامه و بودجه اعلام کرد و گفت: جناب آقای «داوود منظور» رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور که تجربه مدیریتی بسیار موفقی در این سازمان داشتند و به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه هم سابقه درخشانی داشتند و همچنین با توجه به سوابق مدیریتی ایشان در حوزه‌های مختلف و تخصص ایشان در دکتری اقتصاد، به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب شدند.

داوود منظور کیست؟ 

داود منظور عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) متولد ۱۳۴۳ در تهران و دارای مدرک تحصیلی دکتری علوم اقصادی، گرایش اقتصادسنجی و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه تهران (۱۳۷۹) و کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق(ع) (۱۳۶۹) است.

داود منظور پیش از این قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و امور مجامع شرکت مادرتخصصی توانیر (۱۳۹۷-۱۳۹۳)، معاون وزیر نیرو در برنامه‌ریزی و امور اقتصادی (۱۳۹۰-۱۳۸۸)، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی (۱۳۹۲-۱۳۹۱)، معاون برنامه ریزی در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور (۱۳۹۱-۱۳۹۰)، معاون برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ۱۳۹۱-۱۳۹۰)، مشاور اقتصادی وزیر نیرو (۱۳۹۳-۱۳۹۲)، دبیر کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران و نماینده کشور در شورای جهانی انرژی از سال ۱۳۸۵ تاکنون و مشاور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۳-۱۳۹۲) بوده است.

چند تغییر مهم در دولت | ساداتی‌نژاد از وزارت جهاد کشاورزی رفت /منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه شد

سخنگوی دولت در ادامه صحبت هایش دومین تغیییر را در وزارت جهاد ککشاورزی عنوان کرد و گفت: «سید محمد آقا میری» رئیس کنونی نظام دامپزشکی کشور که تجربه موفقی در این زمینه دارند با توجه به سوابق موفق مدیریتی، به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شدند و از توان مدیریتی دکتر ساداتی نژاد در بخش‌های دیگر دولت استفاده خواهد شد.

"بررسی سوابق سید محمد آقا میری"

آقامیری در طی دوره ۶ ساله تصدی ریاست سازمان نظام دامپزشکی (از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱)، خدمات ارزنده‌ای را به جامعه دامپزشکی کشور ارائه نموده و این سازمان را از یک سازمان منفعل صادرکننده کارت عضویت به یک سازمان بالنده اجرایی تبدیل نموده بود.

 دکتر سید محمد آقامیری متولد ۱۳۵۱ و دانش‌آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران می‌باشد. وی علاوه بر مدرک دکترای دامپزشکی، دارای تحصیلات تکمیلی در حوزه اقتصادی بوده و دارای مدرک دکترای تخصصی (Ph.D) علوم اقتصادی می‌باشد.

وی در تدوین قانون نظام جامع دامپروری کشور و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین تصویب آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و مواد ۱۸ و ۱۹ این آیین‌نامه نقشی اساسی ایفا نموده و از این طریق نقش بسزایی در تثبیت جایگاه بهداشتی دامپزشکی و همکاران دامپزشک داشته است.

با توجه به آشنایی و تسلط کامل دکتر آقامیری به فعالیت بخش خصوصی دامپزشکی و همچنین تجربه‌های اجرایی و اقتصادی (از جمله ۴ سال معاونت اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر)، انتصاب وی به عنوان ریاست سازمان دامپزشکی کشور می‌تواند در بهبود شرایط معیشتی بخش خصوصی دامپزشکی نقش پررنگی ایفا نماید.

بهادری جهرمی در پایان صحبت های خود از انتصاب خیاطیان به عنوان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: تغییر سوم مربوط به حوزه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور است که با توجه به اولویت حوزه‌های نوآوری و شکوفایی طبق نظر رئیس جمهور دکتر «خیاطیان» با توجه به سوابق و تجارب در حوزه‌های علم و فناوری و حوزه‌های حمایتی در این زمینه به عنوان مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شدند.

"بررسی سوابق محمد صادق خیاطیان"

محمد صادق خیاطیان در حال حاضر رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی چندی پیش از سوی دکتر رئیسی به عضویت حقیقی هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شد.

خیاطیان دکترای مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی دارد و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است.

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری مسئولیت انجام مطالعات، پژوهش‌ها، ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای جامع مرتبط با استراتژی ملی با رعایت سیاست‌های کلی نظام را برعهده دارد.

از دیگر وظایف این مرکز استفاده از شبکه نخبگانی و اندیشگاهی برای تولید محتوای راهبردی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و سیاست خارجی است. مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به عنوان نهاد مشورتی شخص رئیس‌جمهوری بشمار می‌آید.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1177424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =