کارگر: قیمت‌ میوه‌های نوبرانه را تایید نمی‌کنیم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران بالا بودن قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی را تایید نکرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اسدالله کارگر در پاسخ به چرایی بالا بودن قیمت برخی از میوه‌ها از جمله میوه‌های نوبرانه اظهار کرد: قیمت میوه‌های نوبرانه را تایید نمی‌کنیم زیرا این میوه‌ها به صورت اندک وارد بازار شده‌اند و قطعا با ورود انبوه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

قیمت ۲۵ محصول پرمصرف در میادین میوه و تره‌بار تهران کاهش یافت

وی ادامه داد: افزایش قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی نیز به این دلیل است که با "سیاه بهار" مواجه‌ هستیم و تا پایان اردیبهشت هم ادامه دارد. یعنی فصلی که استقبال از میوه‌های فصل قبل کمتر شده و میوه‌هایی جدید وارد بازار شده‌اند و این جابه‌جایی باعث افزایش قیمت می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران در پاسخ به اینکه چرا خیار ارزان نشد و در حال حاضر با قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان در مغازه‌ها به فروش می رسد، گفت: بر اساس کشف قیمت میدان مرکزی میوه‌ و تره بار خیار گلخانه کیلویی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان است. اعداد مذکور میانگین قیمت خیار در میدان مرکزی است و ممکن است مغازه‌داران با قیمت‌های بالاتر نیز خریداری کنند ولی حتما باید فاکتور خرید داشته باشند. 

وی در پایان گفت: مغازه‌داران اجازه دارند با ۳۵ درصد سود محصولات خود را به فروش برسانند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1177454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      0 0
      مثل اینکه کسی بگوید من طلوع خورشید را تایید نمیکنم. قیمت تعین میکند که آیا سیاست گذار درست عمل کرده یا نه و نه برعکس. فکر کنم برخی مسئولان مدارک تحصیلیشان را از لات سر محل گرفته اند.