بورس صعودی ماند/  افزایش ۱۴ هزار و ۲۱۹ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند نوسانی با افزایش ۱۴۲۱۹ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دوشنبه (۲۸ فروردین) شاخص کل بورس با اُفت ۹۳۷ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۱۳۰ واحدی قرار گرفت.

روند صعودی شاخص بورس ادامه‌دار است؟ / کنترل و هدایت نقدینگی؛ مهم‌ترین عامل اثرگذار بر بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱ هزار و ۵۳۴ واحدی در پله ۷۳۲ هزار و ۶۹۱ واحدی ایستاد.

 افزایش ۱۴ هزار و ۲۱۹ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه در ساعات ابتدایی روند رو به کاهش به خود گرفت، اما از میانه راه روند صعودی گرفته و در نهایت با افزایش ۱۴۲۱۹ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۲۸۶ واحد رسید.

شاخص هموزن بورس هم با افزایش ۹۵۰۱ واحد به رقم ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۸ میلیون و ۴۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۱.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون فقره معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز مثبت بودند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۶۲ درصد افزایش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۳ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۰.۶۴ درصد تقویت شد، شاخص بازار اول بورس ۰.۹۳ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۲۵ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت،‌کشتیرانی و سرمایه‌گذاری امید  به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس و ملی مس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۶۵ واحد افزایش به رقم ۲۸ هزار و ۹۵۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۴۷ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۱۲.۴ میلیارد سهام در قالب ۵۵۹ هزار معامله و به ارزش ۲۲۴ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است، طبق روال دوشنبه‌ها امروز در قالب عملیات بازار باز در شبکه بانکی بیش از ۲.۵ میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب ۳۱۹ معامله و به ارزش ۲۱۷ هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد که صرفا ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود وگرنه معاملات سهام در فرابورس به میزان ۸.۹ میلیارد سهم در قالب ۵۰۶ هزار معامله و به ارزش ۵ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین اوراق مالی اسلامی به میزان ۴ میلیون ورقه و در قالب ۳۳۶ معامله و به ارزش ۳۵۷ میلیارد تومان در فرابورس داد و ستد شد.

کد خبر: 1177934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =