موتمنی: قیمت خودرو در بازار بستگی به میزان عرضه دارد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، گفت: اگر عرضه خودروهای ثبت نامی در طرح یکپارچه خودرو از هفته آینده آغاز شود، قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید موتمنی در مورد آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، اظهار داشت: قیمت خودرو در بازار بستگی به میزان عرضه دارد و از آنجا که در تعطیلات فروردین عرضه به بازار به علت تعطیلی خودروسازها کم می‌شود، این کاهش عرضه افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار شد. 

اخبار بازار خودرو/ کاهش قیمت‌ها در بازار بین ۲۶ تا ۹۵ میلیون تومان

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: با توجه به کمتر شدن عرضه خودرو به بازار به دلیل ذکر شده،‌ قیمت انواع خودرو در بازار نسبت به اواخر اسفند سال گذشته، بین 8 تا 10 درصد افزایش یافته است. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو ‌بیان کرد: ‌باید قبول کرد که هنوز نمی‌توانیم نیاز بازار خودرو را تامین کنیم،‌ اگر نیاز بازار خودرو تامین شود شاهد این افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که تاثیر مشخص شدن نوبت‌دهی متقاضیان خودرو در طرح یکپارچه، چه تأثیری بر بازار خودرو داشته است؟‌ گفت: فعلا عرضه این خودروهای ثبت نامی در بازار آغاز نشده است تا تاثیری در بازار داشته باشد، اما در صورتی که بنا به اعلام وزارت صمت، از هفته آینده عرضه ‌برخی از خودروها آغاز شود قطعاً می‌توان امیدوار بود که این عرضه‌ها بر روی قیمت خودرو در بازار تاثیر داشته باشد و قیمت‌ها را کاهش دهد. 

مؤتمنی با بیان اینکه از چهار سال پیش تاکنون نیاز بازار خودرو تامین نشده است، گفت: برای کنترل بازار خودرو علاوه بر افزایش تولید و عرضه، باید اجازه واردات خودروهای کارکرده نیز داده شود تا التهابات خودرویی کاهش یابد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1178068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =