ارائه طرح‌ به مجلس و وزارت کار در زمینه اشتغال دانشجویان غیرایرانی

مدیر کل اداره امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از ارائه طرح‌ به مجلس و وزارت کار در زمینه اشتغال دانشجویان غیرایرانی خبر داد.

جعفر رازقی در گفت‌وگو با خبرگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان پیگیر رفع مشکل اشتغال دانشجویان غیرایرانی است، اظهار کرد: در این ارتباط، جلسات مختلفی هم با نهادهای مرتبط برگزار کرده‌ایم اما متاسفانه تا کنون نتیجه خاصی حاصل نشده است و همچنان مشکل در حوزه قانون گذاری است. 

اشتغال مشکل اصلی دانشجویان غیرایرانی است/ عزم جدی برخی نهادها برای حل چالش‌های دانشجویان بین‌الملل

وی قانون «منع اشتغال اتباع» را مشکل اصلی بر سر راه اشتغال دانشجویان غیر ایرانی دانست و گفت: ما طرح‌هایی را برای حل این مشکل به مجلس شورای اسلامی و وزارت کار و امور اجتماعی ارائه کرده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم. متاسفانه حل این موضوع به زمان طولانی نیاز دارد چرا که باید قوانین قبلی مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرند یا قوانین جدیدی وضع شوند. 

مدیر کل اداره امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: البته اگر اشتغال دانشجویان غیرایرانی به صورت قانونی امکان پذیر شود، برای اجرای آن شیوه نامه و چارچوبی اعمال خواهد شد. به عنوان مثال چند ساعت در هفته می‌توانند در محل کار حاضر شوند. 

وی با تصریح بر اینکه برخلاف تصور برخی از افراد، اشتغال دانشجویان غیرایرانی نه تنها باعث افزایش آمار بیکاری نخواهد شد، بلکه منجر به ایجاد شغل‌های جدید می‌شود، گفت: ما تصمیم داریم از دانشجویان غیرایرانی بیشتر در شغل‌های تخصصی که دانشجویان ایرانی در آن تخصص ندارند یا در سطح بین‌الملل با صاحبان آن حوزه ارتباطات ندارند، استفاده کنیم.

رازقی اضافه کرد: دانشجویان غیر ایرانی می‌توانند در شغل‌هایی مانند مترجمی، تورهای توریستی یا علمی، ارتباط با شرکت‌های بین‌الملل برای خرید و فروش کالا یا خدمات فعالیت کنند. همچنین برخی از آنان دارای ایده‌های نوین در حوزه دانش بنیان هستند که می‌توان از فکر و طرح آنها استفاده کرد. 

مدیر کل اداره امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان در پایان مطرح کرد: زمان نهایی ابلاغ شیوه نامه اشتغال دانشجویان غیر ایرانی به دانشگاه‌ها مشخص نیست؛ اما تلاش داریم هر چه سریعتر این مشکل حل شود و این شیوه نامه تهیه و ابلاغ شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1178211

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =