برخی مسئولان از ورود جوانان به میدان هراس دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه برخی از ورود جوانان به عرصه هراس دارند، گفت: به جوان ۳۲ ساله سازنده تجهیزات دفاعی افتخار کردم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که با حضور رئیس این دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد با اشاره به تأثیر معارف اسلام برای سلامتی روح و روان اظهار کرد: با شخصیت‌های بزرگی مانند شهید مطهری و علامه مصباح یزدی نباید کم ارتباط داشت؛ چراکه این شخصیت‌ها همواره عاقل، زمان‌شناس و افق‌بین بودند و نیاز داریم آن‌ها را بیشتر بشناسیم.

وعده و وعیدهای انتخاباتی خود را به یاد می‌آورید؟/ گویا تیغ جراحی دولت در کالبد اقتصاد جامانده است

وی به بازدید چند ماه پیش خود از مرکز موشک‌های بالستیک و پهپادهای کشور اشاره کرد و افزود: در این مرکز شاهد حضور برخی شخصیت‌های دانشگاهی و نمایندگان بودم و در ادامه به جوان ۳۲ ساله‌ای برخورد کردم که جزء سازندگان تجهیزات دفاعی و مایه افتخار بود.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: امروز اگر با یک نگاه عمیق فلسفی، اجتماعی و سیاسی به اندیشمندان گذشته و معاصر جامعه خود بنگریم به ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم و این افتخارات در آینده هم مورد توجه جهان بشریت خواهد بود.

فلاحتی با بیان اینکه شگفتی‌های جامعه اسلامی امروز زبانزد عام و خاص است، ادامه داد: باید به دستاوردها و مفاخرمان افتخار کنیم و بدانیم ایران اسلامی هنوز هم یکه‌تاز عرصه‌های بزرگ علمی است، همانطور که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: «علم اگر در ستاره ثریا باشد، انسان‌هایی از ایران به آن دست پیدا می‌کنند.»

وی متذکر شد: امروز کشورهایی مانند چین و روسیه با آن حجم از جمعیت متوجه شده‌اند که در عرصه معادلات سیاسی و اقتصادی دنیا باید ایران در کنارشان باشد، در حالی‌ که دو قدرت پوشالی آمریکا و صهیونیست‌ها رو به افول هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در کنار توجه به افتخارات و دستاوردها، به مشکلات هم بی‌توجه نیستیم، گفت: مسئله «پژوهش» در تاریخ ایران همواره مقدم بوده و در سایه پژوهش به رشد و موفقیت‌ها رسیده‌ایم.

امام جمعه رشت به دانشجویانی که گلایه‌هایی درباره سابقه کار جوانان فارغ‌التحصیل داشتند، بیان کرد: جوانی که تازه فارغ‌التحصیل شده، باید از جایی شروع کند، اما بعضی‌ها از اینکه جوانان وارد عرصه شوند ترس دارند یا از سابقه کار جوان می‌پرسند، در حالی‌ که باید به جوان میدان داد تا به‌مرور کارهای عملی و اجرایی را بیاموزد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه جوان دارای ایده، اراده، خوش‌فکر و خوش‌ذوق و در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار خواهد بود، مطرح کرد: بارها به مسئولان گفته‌ام که در تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها از نظر و ایده‌های دانشگاهیان و حوزویان بهره گیرند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه در سایر کشورها نیز اصول و قواعدی برای اداره جامعه تعیین شده و همه به آن اصول پایبند هستند، افزود: در جامعه اسلامی، نظام در مقابل مسائلی که به عقاید، مبانی دینی مردم خدشه وارد کند مسئولیت دارد.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از نظرات دانشگاهیان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی گفت: به مسئولان همواره توصیه کرده‌ام که پای حرف‌ها و نظرات دانشجویان و دانشگاهیان بنشینند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =