کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت جسم نیازمند تقویت است

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان بر ضرورت تقویت کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت جسم تاکید کرد.

ابراهیم نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به کمپین «ایمنی و بهداشت در محیط دانشگاه‌ها حق اساسی تمامی دانشگاهیان» اظهار کرد: این کمپین به مناسبت روز جهانی «ایمنی و بهداشت حرفه‌ای» تشکیل شده و در این راستا فعالیت می‌کند.

دبیرخانه منطقه‌ای کانون همیاران سلامت تاسیس می‌شود/ تغییر رویکرد دفاتر مشاوره از شیوه درمانی به پیشگیری

وی با اشاره هفته خوابگاه‌های دانشجویی در هفته پایانی اردیبهشت ماه عنوان کرد: سازمان امور دانشجویان در ابلاغیه از دانشگاه‌ها خواسته است که با استفاده از ظرفیت موجود در خوابگاه‌ها و گفتمان سازی در حوزه سلامت جسمانی دانشجویان، در راستای ارتقا بهداشت فردی و محیطی در این اماکن، بکوشند.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: برنامه‌های مرتبط با ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها محول شده است و دفاتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی در این باره مسئولیتی برعهده ندارند. البته به این معنا نیست که که مراکز بهداشت زیر مجموعه دفاتر مشاوره نیستند، بلکه با هدف تقویت حوزه سلامت جسمانی این تصمیم گیری انجام شده است. 

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز همیاران به ۲ دسته همیاران سلامت جسم و همیاران سلامت روان تقسیم می‌شود، مطرح کرد: در واقع تعداد مراکز و کانون‌های همیاران سلامت روان نسبت به مراکز همیاران جسم بیشتر و انسجام یافته تر است. بنابراین حوزه همیاران سلامت جسم نیاز به تقویت دارد؛ چرا که تعدادشان انگشت شمار است.

نعیمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۸۸ کانون همیاران سلامت روان و حدود ۵۰ کانون همیاران سلامت جسم در دانشگاه‌ها فعالیت دارند و این نشان می‌دهد که هنوز در حوزه جسم دانشجویان فعالیت‌های اثرگذاری انجام نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =