حیات دانشگاه نیازمند تحول است/ دانشگاه باید توانایی حل مساله داشته باشد

معاون فرهنگی و دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه خود به استان سمنان در دیدار با اساتید منتخب همیار فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این استان، پیرامون مسایل فرهنگی روز جامعه سخرانی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در نشست اساتید همیار فرهنگی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به ضرورت توانمند شدن افراد در بستر دانشگاه ها و مراکز علمی، اظهار داشت: تحصیل در دانشگاه‌ها باید منجر به توانمندی فردی و اجتماعی شود و توان حل مساله در  افراد تقویت شود.

وی با ارائه آماری از تعداد صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های دولتی و اقبال کم افراد به مقوله تحصیل، گفت: این کرسی‌های خالی حامل پیام است و به بیکاری تحصیلکرده‌ها مرتبط است که  باید برای اصلاح فضا اقدام شود.

جهان بین ادامه داد: مسئولیت اجتماعی در قبال این نسل ایجاب می‌کند در کنار تربیت تخصصی، برای تربیت جامعه هم تلاش کنیم و اگر این تحول ایجاد نشود دانشگاه کارکرد اصلی خود را از دست داده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تربیت جامعه منجر به تربیت هویتی واعتقادی، تربیت مهارتی و اجتماعی می‌شود که این تکامل، در بستر و کرسی های مجازی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد : دانشگاه باید توانایی حل مسأله داشته باشد و اگر مسائلی در دانشگاه حل نشد باید متوسل به  راهکارهای متعدد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نقش اساتید را در تربیت اجتماعی و توانمند کردن افراد در حل مساله، موثر دانست و تصریح کرد : تربیت اجتماعی یعنی آماده شدن برای مسئولیت پذیری اجتماعی و دانشگاه سهم بسزایی در تربیت اجتماعی افراد دارد.

جهان بین در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور در گلزار ۳ شهید گمنام آرمیده در خاک این دانشگاه با گلاب شوئی، نثار شاخه گل و قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1178946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =