دانشگاه آزاد اسلامی همدان هزار واحد مسکونی می‌سازد/ ساخت خوابگاه متاهلی را در برنامه داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: تفاهم‌نامه کلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی است و سهم استان همدان بیش از هزار واحد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل یداللهی اصلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در نشست تخصصی مسکن دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بحث مسکن  به دنبال اهداف دوسویه است تا هم مسکن کارکنان را به عنوان یک وظیفه تامین کنیم و هم در این زمینه دولت را در نهضت ملی مسکن تا حد توان یاری برسانیم. تدابیر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد آن است که سرمایه ملکی بلا استفاده دانشگاه در سراسر کشور به عنوان یک ظرفیت بزرگ، بدون این که هیچ هزینه‌ای از دانشگاه و شهریه خرج شود، به کمک نهضت ملی مسکن بیاید.

دانشگاه آزاد ۵ قطعه از زمین‌های خود را در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار می‌دهد

وی درباره چگونگی اجرای این طرح گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تعداد زیادی زمین بلا استفاده‌ای دارد که ارزش آن‌ها با تغییر کاربری آن ذیل تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی، تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند. در دوره‌ای که ما با تورم شدیدی روبرو هستیم و شهریه های دریافتی از دانشجویان حتی به اندازه پرداخت حق و حقوق همکارمان نیست، از این راه می‌توان ارزش افزوده‌ای را خلق و برای ایجاد نظام‌انگیزشی برای بدنه دانشگاه اعم از کارمندی و استادی و حتی دانشجویان متاهل استفاده کنیم.

یدالهی اصلان درباره ارائه گزارش به استاندار همدان تصریح کرد: تفاهم‌نامه کلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی است و سهم استان همدان بیش از هزار واحد خواهد بود. این در صورتی است که تعداد اعضای هیئت علمی و کارمند ما کم‌تر از هزار نفر است و سایر واحدهای دیگر برای دانشجویان متاهل استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به مسئله جوانی جمعیت بیان کرد: نهادهای مختلف به دنبال جوانی جمعیت و نهادینه‌سازی ازدواج دانشجویی هستند و دغدغه بالا رفتن سن ازدواج را دارند اما نتوانسته‌اند شغل و مسکن مناسب در این زمینه ایجاد کنند. حال چه ایرادی دارد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به این موضوع وارد شود و از این ظرفیت برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی استفاده کند؟

وی ادامه داد:  ایجاد امکانات مورد نیاز مانند سالن‌های ورزشی، فروشگاه، بانک، کارواش، بیمارستان در مجاورت دانشگاه و حتی تاسیس اولیه نانوایی در داخل دانشگاه در نظر داریم که فقط نیاز به مدیریت دارد به این صورت که دانشگاه هیچ هزینه‌ای را نمی‌پردازد و هزینه ساخت و ساز با دولت است.

وی در پایان افزود: دولت مکلف است سالیانه یک میلیون مسکن بسازد که تا کنون از این برنامه عقب است، پس قاعدتا باید تا قبل پایان نیمه اول سال مسکن ها را که یک هشتم آن در دانشگاه است را تحویل دهد.

یدالهی اصلان معتقد است زمان بهره برداری این پروژه یک موضوع تخصصی است و باید کارشناسان مربوطه در اداره کل راه و شهرسازی استان همدان آن را مشخص کند.

 خبرنگار: مریم گرجی / محمدحسین میرزائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1179713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =