مسیر غار علیصدر تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ دستور وزیر راه برای تامین بودجه

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر دستور وزیر راه برای تامین بودجه پروژه مسیر غار علیصدر، از بهره‌برداری این محور تا ۲ یا ۳ سال آینده خبر داد.

فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در رابطه با محور همدان-علی‌صدر که به‌خاطر تصادفات زیاد و تلفات جانی به "جاده مرگ" معروف شده، بیان کرد: موضوع ایمن‌سازی این محور به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای به طول ۷۰ کیلومتر مطرح و بر اساس محاسبات، هزار میلیارد تومان برآورد بودجه شده است. به علت حجم بالای تردد گردشگران و مشکلات ساختاری از جمله عریض نبودن جاده، شاهد تصادفات متعددی بودیم که ما را در اجرای این طرح مصمم‌تر کرده است.

خادمی: کریدور شمال-جنوب مهم‌ترین اولویت حمل‌ونقل ایران است

وی افزود: کمیسیونی برای هر پروژه اجرایی در سازمان برنامه و بودجه شکل می‌گیرد که در آن دستگاه‌های مختلف مربوط مانند محیط زیست و پدافند غیر عامل حضور دارند. آن‌ها پروژه را به صورت فنی بررسی می‌کنند و مجوزهای لازم را صادر می‌کنند که در اصطلاح به این تعاریف، ماده ۲۳ می‌گویند. این پروژه ماده ۲۳ نداشت و اگر قبلا هم گرفته شده، از بین رفته بود. این در صورتی است که در جریان سازمان برنامه و بودجه، ماده ۲۳ سخت ترین کار ممکن است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی توسلی اظهار کرد: بعد از این فرآیند، اساس ماده۲۳ به سازمان بودجه فرستاده می‌شود و منابع مالی مشخص می‌گردد که این منابع می‌تواند از اموال دولتی، منابع عمومی دولتی یا استقراض بانکی تخصیص داده شود. با پیگیری‌های صورت گرفته ماده ۲۳ این پروژه اسفند سال گذشته صادر شد.

فتح الله توسلی تصریح کرد: در تامین منابع مالی حدود ۱۰۵ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۱  و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر اخیر رئیس جمهور به همدان تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: تا پیش از این چند پیمان‌کار مثل وزارت دفاع به دلیل عدم تامین بودجه کار را رها کردند اما اخیرا خود شرکت زیرساخت اجرای این پروژه را بر عهده گرفت است. با پیگیری‌های انجام شده وزیر راه نیز دستور تخصیص بودجه برای شروع پروژه در اسرع وقت را صادر کرده است. با توجه به بزرگی  پروژه که یک جاده ۴ باند است و برخی تعارض‌خانه‌ها و زمین‌های در مسیر، پیش بینی می‌شود حدود  ۲ یا ۳ سال آینده بتوان از آن بهره‌برداری کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی درپایان تاکید کرد: همچنین جاده مشابه در کبودرآهنگ نیز در حال بررسی است. ماده ۲۳ این پروژه نیز گرفته شده که ۵۰ درصد از منابع مالی از طریق ماده ۵۶ (توافق بین دولت و بانک) و ۵۰ درصد دیگر از دولت تامین می‌شود که هم‌اکنون بانک صادرات ۲۰۰ میلیارد تومان تقبل کرده که امیدواریم این پروژه هرچه زودتر به اتمام برسد.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی/عاطفه طبیب زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1180149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =