برنامه علمی هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین می‌شود

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه علمی هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی نگارش و تدوین می‌شود تا دانشجویان بتوانند پایان‌نامه و رساله‌های خود را مرتبط با نظام موضوعات هوش مصنوعی اخذ کنند.

محمدعلی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص تأسیس دانشکده‌های هوش مصنوعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یک ایده کلی وجود دارد در زمینه دانشکده‌های موضوع محور که حول یک موضوع و مسأله ملی شکل بگیرد و دانشجوهای علاقمند به حوزه مذکور در این دانشکده‌های تخصصی آموزش ببینند و پژوهش‌های خود را در همان زمینه متمرکز کنند که یکی از این دانشکده‌ها هوش مصنوعی است که مطالبه مقام معظم رهبری بوده و دانشگاه هم بصورت جدی وارد این حوزه شده است.

ویرایش رتبه‌بندی CWUR در سال ۲۰۲۳ منتشر شد/ دانشگاه آزاد؛ صدرنشین دانشگاه‌های کشور

علی اکبری ادامه داد: اتفاقی که در دانشگاه آزاد افتاده این است که یکسری واحدها و درس‌های هوش مصنوعی برای رشته‌های مختلف مجاز شده تا دانشجویان بتوانند این واحدهای تخصصی مرتبط با هوش مصنوعی را بنا به علاقه و پژوهش‌های خود پاس کنند که دانشگاه در این زمینه پیشقدم شده است و واحدهای مرتبط با هوش مصنوعی را به دانشجو پیشنهاد می‌دهد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی  تشریح کرد: واحدهای مرتبط با هوش مصنوعی در واحدهای قزوین، کرج و رشت به دانشجویان علاقمند پیشنهاد می‌شود که رشته‌های مانند: مهندسی برق، مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی می‌توانند در کلاس‌های هوش مصنوعی شرکت کنند که گذراندن این واحدها برای دانشجویان اجبار نیست و دانشجوی علاقمند بنا بر اختیار خود در این کلاس‌ها شرکت می‌کند که دانشجویان از کلاس‌های هوش مصنوعی استقبال خوبی داشتند و این موضوع نشان می‌دهد مسیر دانشگاه برای ارتقای سطح سواد هوش مصنوعی دانشجویان علاقمند درست بوده است.

به گفته علی اکبری استقبال خوب دانشجویان از کلاس‌های هوش مصنوعی نشان می‌دهد که مسیر اعتلای هوش مصنوعی در دانشگاه به درستی طراحی شده است که برای ترم آتی هم برنامه داریم 10 سمینار علمی با موضوع هوش مصنوعی برای دانشجویان رشته‌های مختلف برگزار کنیم.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برنامه علمی هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی نگارش و تدوین می‌شود تا دانشجویان بتوانند پایان‌نامه و رساله‌های خود را مرتبط با نظام موضوعات هوش مصنوعی اخذ کنند یک نگاه همه جانبه و چندبعدی به موضوع هوش مصنوعی داریم و قرار است این برنامه ها از ترم بعد در 7 واحد دانشگاهی پیاده‌سازی و اجرایی شود. برنامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی از ترم بعد در واحدهای مشهد، شهرقدس، اصفهان، کرج، رشت و قزوین عملیاتی می‌شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقاتی مانند ربوکاپ باید نمایشگاه دانشگاه باشد تا دانشجویانی که در محیط دانشگاه درس می‌خوانند ایده های خود را در مسابقات بازنمایی کنند مسابقات و نمایشگاه های حوزه پژوهشی به برند دانشگاه کمک می کند که دانشکده‌های هوش مصنوعی ابزاری است تا ارتباط دوسویه ای بین آموزش دانشگاهی و پژوهش تقاضا محور ایجاد شود تا به جای شناسایی نخبگان و علاقمندان هوش مصنوعی در مسابقات مختلف، افراد مستعد در راستای کمک به چالش ها و مسائل جامعه آموزش ببینند.

علی اکبری در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به شبکه‌سازی هوش مصنوعی نیاز دارد تا از مرحله کشف استعداد تا تجاری سازی ایده و محصول در کنار نخبگان خود باشد

انتهای پیام /
 

کد خبر: 1180812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =