اولویت اساتید معارف در حوزه تدریس نگاه تربیتی است

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با تاکید بر، نقش مهم اساتید در حوزه آموزشی، تعلیم و تربیت را دو عنصر مهم در آموزه های دین اسلام خواند و بر نقش اساتید در داشتن نگاه تربیتی تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام اسماعیل پاک نژاد در جلسه تجلیل از اساتید گروه معارف که در دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد با بیان سخنانی،  به نقش موثر استادان در تربیت اخلاقی و دینی دانشجویان اشاره کرد و افزود: همان‌طور که پیامبران، حامل پیام حق الهی به آدمیان بودند، معلمان نیز هدف مشابه و مقدسی را دنبال می‌کنند لذا،  رسالت آن‌ها شنوا کردن گوش‌ها و بینا ساختن چشم‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به آیه (یُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ) افزود اساتید باید تربیت دینی را اولویت کار خود قرار بدهند زیرا قرآن کریم به پیامبر سفارش میکند ابتدا مردم را تزکیه کن و سپس به آنان علم بیاموز از این رو مشخص میشود علم آموزی به تنهایی ره گشا نیست بلکه باید توام با تربیت دینی باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: نقش اساتید گروه معارف در ایام اغتشات در روشنگری و رفع شبهات بی نظیر بود و آنان با حضور به موقع در صحنه توانستند گره های ذهنی دانشجویان را رفع کنند و با دادن آگاهی آنان را به مسیر مستقیم هدایتگر باشند.

دکتر محمد حسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان نیز با تجلیل از اساتید گروه معارف  با اشاره به اهمیت جایگاه استاد و معلم اظهار داشت اساتید گروه معارف هدف ویژه ای را در دانشگاه دنبال میکنند و آن هم انتقال علوم اهل بیت(ع) به دانشجویان است و این امر اگر به خوبی انجام شود نتیجه اش همان میشود که امام رضا (ع) فرمود اگر مردم زیبایی کلام ما را بشنوند به ما روی خواهند آورد.

دبیر اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد هرمزگان نیز با اشاره به روایت (من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً) بیان کرد تعلیم و تعلم در متون دینی جایگاه ویژه ای دارد، به نحوی که خداوند متعال در ابتدای سوره الرحمن میفرماید: پس از خلقت انسان او را تعلیم دادیم از این رو جایگاه استاد و معلم بسیار عظیم است.

حجت الاسلام سید حسن معنوی  با بیان برخی مشکلات در حوزه آموزشی، ارائه راهکارهای عملی را در حل مشکلات تدریس و هزینه ها  خواستار شد و افزود: مبلغ پایین حق التدریس و مسافت های طولانی در برخی از واحدها و مراکز دانشگاهی موجب ایجاد نارضایتی برای برخی اساتید مدعو می شود که باید مورد اهتمام دانشگاه قرار گیرد و راه حل منطقی به آن ارائه شود.

این مراسم که با تجلیل از اساتید این گروه همراه بود  با ارائه برخی راهکارها و راه حل ها ادامه یافت و مواردی به صورت مصوب جلسه، جهت پیشنهاد به بالا دست تنظیم و تجمیع شد تا در اسرع وقت برای دریافت نتیجه، پیگیری شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1181277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =