نیمه شعبان بهترین فرصت برای افزایش امید و نشاط در جامعه است

حجت الاسلام غفاری‌منش: نیمه شعبان بهترین فرصت برای افزایش امید و نشاط در جامعه است و بسیار پسندیده است که هر کسی یک کار حتی کوچک در روز نیمه شعبان برای امام زمان (عج) انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد غفاری‌منش مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، پیرامون ارزش و اهمیت نیمه شعبان افزود: نیمه شعبان از چنان اهمیتی برخوردار است که هم‌ردیف و هم‌پای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان، چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت نیمه شعبان بهترین فرصت برای افزایش امید و نشاط در جامعه است و بسیار پسندیده است که هر کسی یک کار حتی کوچک در روز نیمه شعبان برای امام زمان (عج) انجام دهد.

ایشان درمورد فضائل شب نیمه شعبان افزودن: شب نیمه شعبان شبی است که درهای آسمان در آن باز می‌شود:درهای رحمت. در «رضوان»، در «مغفرت»، در «فضل»، در «توبه»، در «نعمت»، در «جود» و در «احسان»؛ و خداوند به عدد موها و پشم‌های گاو و گوسفند مردم را از آتش جهنم آزاد می‌کند، زمان مرگ را در آن ثبت کرده و به‌مدت یک سال روزی‌ها را تقسیم می‌کند؛ و هرچه را که در تمام سال اتفاق می‌افتد فرو می‌فرستد کسی که این شب را با گفتن «الله اکبر»، «سبحان الله» و «لا اله الا الله» و دعا و نماز و قرآن خواندن و انجام اعمال مستحب و استغفار کردن زنده نگهدارد بهشت منزل و استراحتگاه او خواهد بود و گناهان گذشته و آینده‌اش بخشیده می‌شود

غفاری‌منش درباره اهمیت نیمه شعبان از منظر علمای اهل سنت گفت: زنده نگاه داشتن شب نیمه شعبان با انجام عبادت و حضور در مساجد و همچنین تألیف کتاب در این زمینه، از زمان‌های قدیم در میان عالمان مسلمان رواج داشته است. یکی از ویژگی‌های عبادی «ابن عساکر دمشقی» از دانشمندان اهل تسنن و نویسنده کتاب «تاریخ دمشق»، احیای شب نیمه شعبان بوده است.

وی ادامه داد: «شمس‌الدین مناوی» یکی از عالمان اهل تسنن است که در زمینه اهمیت و فضائل شب نیمه شعبان کتابی به نام «شرح نبذة» را تألیف کرده و در آن به شبهاتی که در زمینه بدعت بودن این سنت مهم وارد شده، پاسخ گفته است.

ایشان با تاکید بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن ویژه برنامه های نیمه شعبان اظهار داشت: وظیفه مسلمانان زمینه سازی برای فرج آقا امام زمان (عج) برای برپایی حکومت عدل الهی است.


وی با تاکید بر مشارکت و همکاری همه دستگاهها در تبیین فرهنگ مهدویت به نسل جوان افزود: باید در برنامه های میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) به تبیین فرهنگ انتظار پرداخت و در کنار تنوع برنامه‌ها، اخلاق مهدوی رعایت شود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1221609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =