قهرمانان ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان کشور معرفی شدند

مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقه‌های ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقه‌های ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

همدان؛ میزبان مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان

دومین دوره مسابقه‌های ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، دولتی، فرهنگیان، پیام نور و علمی و کاربردی در رشته‌های زورخانه شامل هنرهای فردی، سنگ، چرخ، کباده و میل بازی و کشتی پهلوانی در پنج وزن به میزبانی واحد همدان برگزار شد. 

در این رقابت ها، امیر علیپور عنوان پهلوانی مسابقه ها را کسب و در آیین باشکوه اختتامیه، بازوبند پرافتخار پهلوانی دانشجویان کشور را از دکتر لشگری دریافت کرد. 

همچنین تیم دانشگاه آزاد اسلامی همدان بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم خراسان شمالی دوم شد و تیم تهران به مقام سومی قناعت کرد.

دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه، با بیان اینکه ۲۴ تیم متشکل از ۹۰ ورزشکار در مسابقه ها حضور داشتند، خاطرنشان کرد: ورزش باستانی جزء آئین باستانی، ملی و مذهبی ما به شمار می آید و موظف هستیم که این ورزش را توسعه دهیم. 

وی با ابراز خرسندی از میزبانی شایسته واحد همدان، اضافه کرد: امیدواریم سال آینده این مسابقه ها را با حضور تیم‌ها و ورزشکاران بیشتری برگزار کنیم.

لشگری با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای حمایت می‌کند، گفت: ورزش باستانی باید در سطح کشور گسترش پیدا کند و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهای بسیار بزرگ کشور است که می‌تواند به توسعه این ورزش ملی و باستانی کمک کند. حال آنکه دانشگاه آزاد اسلامی طی سال های اخیر برای توسعه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تلاش کرده و پیشران این موضوع است.

وی حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک دانشجویی (یونیورسیاد) در تابستان امسال به میزبانی چین را مهم ترین برنامه ورزشی سال جاری مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه عنوان کرد و افزود: کاروان دانشجویان جمهوری اسلامی ایران در یونیورسیاد قبل که به میزبانی ایتالیا برگزار شد، به مقام نهم رسید و با توجه برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم امسال بتوانیم جایگاه کشورمان را در سطح دنیا ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =