آموزش عالی نتوانسته متخصص ماهر در حوزه کشاورزی تربیت کند/ توسعه کشاورزی هوشمند به صورت پایلوت در استان‌های شمالی

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استان‌های شمالی کشور ظرفیت و قابلیت خوبی برای جذب دانشجویان و علاقمندان به کشاورزی دارد و دانشجو می‌تواند در کنار آموزش مباحث تئوری، نکات عملی و مهارتی را در زمین کشاورزی یاد بگیرد.

محمدعلی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درخصوص استفاده از هوش مصنوعی در چارت درسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رشته‌هایی مانند کشاورزی که با کمبود دانشجو مواجه هستیم و برخی رشته‌های فنی و مهندسی واحدهایی مرتبط با هوش مصنوعی به صورت اختیاری در اختیار دانشجویان علاقمند قرار خواهد گرفت.

برنامه علمی هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین می‌شود

به گفته او استفاده از هوش مصنوعی که در صنعت کشاورزی که با گذاره کشاورزی هوشمند شناخته می‌شود؛ مسأله بسیار مهمی است که ربات‌های پرنده و کمکی در واحدهای مختلف دانشگاهی برای هوشمندسازی کشاورزی طراحی و تجاری سازی می شود البته بحث تجاری سازی و تولید انبوه این ربات‌ها به عهده باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است اما در حوزه آموزش می‌توان به ارتقای متخصصان کشاورزی ورود کرد.

علی اکبری با بیان اینکه در حوزه کشاورزی افراد متخصص و کاربلد فارغ التحصیل نمی‌شوند؛ ادامه داد: آموزش عالی کشور ما نتوانسته متخصصان ماهری را در حوزه کشاورزی تربیت کند به همین علت تحصیل در این رشته‌ها با عدم اقبال عمومی روبرو شده است به همین دلیل در دانشگاه آزاد رشت بحث بازنگری واحدهای رشته کشاورزی و کاربردی کردن محتواهای درسی را شروع کردیم.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استان‌های شمالی کشور ظرفیت و قابلیت خوبی برای جذب دانشجویان و علاقمندان به کشاورزی دارد و دانشجو می‌تواند در کنار آموزش مباحث تئوری، نکات عملی و مهارتی را در زمین کشاورزی یاد بگیرد در همین راستا توسعه کشاورزی و توجه به کشاورزی هوشمند به صورت پایلوت در استان‌های شمالی شروع شده است.

به گفته علی اکبری مشکل کشاورزی کشور، فقط با کشاورزی هوشمند حل می‌شود و برای جذب دانشجویان در این صنعت حساس باید با ورود هوش مصنوعی به حوزه کشاورزی، اشتغال دانشجو را تضمین کنیم که معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی باید از طرح ها و ایده های مرتبط با کشاورزی هوشمند حمایت کند.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کشاورزی هوشمند بخصوص بحث آبیاری طرح‌ها و ایده‌های خوبی دارند که با حمایت مالی می تواند به مرحله تجاری سازی برسد تا هزینه ساخت کمتر شود. باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد باید از نخبگان حمایت کند تا دغدغه های آن ها برطرف شود تا به فکر خدمت به کشور باشند نه اینکه بعد از اینکه به مرحله دستاورد رسیدند از کشور مهاجرت کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1183005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =