تحول در علومِ بنیادی باید تدریجی باشد/ رسالت دانشگاه آزاد اسلامی حمایت از صنعت رباتیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: تحول در علوم بنیادی مانند رباتیک باید تدریجی باشد، تحول دستوری نیست بلکه تحول را باید از درون ایجاد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تجلیل از فناوران برتر رباتیک با حضور رئیس، معاون پژوهش و فناوری و سرپرست سرای رباتیک و اتوماسیون صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، مسئولان و فن آموزان برتر موسسه ویانا دانش ایرانیان، وابسته به مرکز رشد وفناوری دانشگاه در محل سالن سردار سلیمانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا دهقانی ضمن تشکر از مسئولین و فن آموزان حاضر در این مسابقات، با مثبت ارزیابی کردن حضور دانش آموزان در عرصه رباتیک به خصوص هوش مصنوعی، رسالت دانشگاه آزاد اسلامی را حمایت از صنعت رباتیک،  توسعه و ترویج علوم و مهارت های بنیادی، دانست.

محمدرضا دهقانی اشکذری با اشاره به سرمایه 20 ساله ایران در رباتیک اعلام کرد: دانشجویان با کمترین سرمایه و هزینه افتخار آفریده و دانشگاه مسیر پیشرفت را پیموده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید سبک آموزش و پژوهش را تغییر دهند، افزود: دانشگاه می تواند با استفاده از استادان و نخبه‌های دانشجو، پیشرفت را برای جامعه به ارمغان آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، در رابطه با تحول در آموزش و پژوهش گفت: تحول باید تدریجی باشد، تحول دستوری نیست بلکه تحول را باید از درون ایجاد کرد.

وی با اشاره به تغییرات تدریجی که لازمه پیشرفت و توسعه  است اذعان کرد: هرگاه دانشگاه نتواند تغییر کند رشد و تعالی برای آن دست نیافتنی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه باید پروژه های مرتبط با جامعه و صنعت در دانشگاه انجام شود، تصریح کرد: آمارها به ما می گوید که ظرفیت یک جهش خیلی خوب را در شاخص های مثبت، با استفاده از ظرفیت های بالقوه خود در دانشگاه داریم و باید در این رابطه بیشتر تلاش کرد.

نوید نصیری زاده، معاون پژوهش و فناوری و محمدرضا جناب زاده، سرپرست سرای نوآوری رباتیک و اتوماسیون صنعتی  از افتخارآفرینان رباتیک در کسب مقام تشکر کردند.

انتهای پیام / 

کد خبر: 1183793

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =