جلوگیری از خسارات حوادث با نگرش سیستمی به مقررات نگهداشت ساختمان

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: با نگرش سیستمی به موضوع نگهداشت و سلامت ساختمان که در مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان آمده است، می‌توان از خسارات مالی و جانی جلوگیری کرد

علی عباس‌زاده سوری معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران از برگزاری اولین همایش ملی نگهداشت ساختمان در مازندران خبر داد و اظهار کرد: همایش ملی نگهداشت ساختمان با همکاری دانشگاه آزاد و سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با نگرش سیستمی به موضوع نگهداری و سلامت ساختمان در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

احیای رشته‌های مهندسی با اجرای طرح مسکن

وی با اشاره به مشارکت اساتید افزود: مطالعات فراوانی توسط اساتید دانشگاه آزاد مازندران انجام شده است و مقالات پژوهشی علمی زیادی درباره نگهداری و سلامت ساختمان به ثبت رسیده که این همایش تلاش دارد، با بهره‌گیری از این مطالعات علمی، سلامت ساختمان را ارتقاء بخشد.

علی عباس‌زاده با یادآوری فروریزش ساختمان‌ها در اثر آتش‌سوزی، زلزله و نبود نظارت سیستمی و مدون مانند پلاسکو، متروپل و زلزله‌های ترکیه و سوریه و ایران، بیان کرد: با نگرش سیستمی به موضوع نگهداشت و سلامت ساختمان که در مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان آمده است، می‌توان از خسارات مالی و جانی جلوگیری کرد و موجب حفظ سرمایه ملی شد.

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد ساری نقش فن‌آوری‌های نوین، درباره نگهداری ساختمان را بسیار مهم برشمرد و افزود: معرفی سیستم‌های کنترلی هوشمند و روش‌های نوین نگهداری ساختمان، برای بالا بردن سطح کیفی مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها و ایجاد روش‌های ارزیابی مستمر از اهداف این همایش است.

وی ادامه داد: برای دستیابی به اهداف مورد نظر این همایش از شرکت‌های تامین و نگهداری، سازندگان مسکن، مهندسین شاغل مرتبط و اساتید دانشگاه، دعوت می‌کنیم تا با تبادل نظر علمی به راهکار عملی برسیم.

عباس‌زاده، برگزاری نشست‌های تخصصی کمیته علمی همایش، خاطرنشان کرد: در جلسات هماهنگی، مقرر شد که ایجاد نمایشگاه جانبی و برگزاری کارگاه تخصصی در دستور کار همایش، قرار گیرد.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1184056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =