بدون VAR، رئال قهرمان لالیگا می‌شد

بدون دخالت VAR یا همان کمک داور ویدیویی در مسابقات لالیگای امسال، جام از دست بارسا خارج می‌شد و رئال مادرید قهرمان می‌شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، VAR چهره فوتبال را برای همیشه تغییر داده و با وجود کم و کاستی‌هایی که گاه وجود دارد، توانسته داوری فوتبال را یک پله بالاتر ببرد. این تکنولوژی پنج سال است که برای تصحیح اشتباهات داوری وارد لالیگا شده و امسال رکورد بیشترین دخالت در تصمیمات داوری را با ۱۷۹ مورد شکست. قبلا این رکورد ۱۵۶ مورد دخالت کمک داور ویدیویی در فصل ۲۰-۲۰۱۹ بود.

پیام راموس به ستاره انگلیسی: به رئال مادرید برو!

امسال نتیجه ۳۸ بازی لیگ اسپانیا با تصمیماتی که با کمک VAR گرفته شد، تغییر کرد و این حجم از تغییرات آنقدر زیاد بود که روی سرنوشت قهرمانی مسابقات هم تاثیر مستقیم گذاشت.

اگر در فصلی که گذشت، کمک داور ویدیویی دخالت نمی‌کرد، بارسا قهرمان نمی‌شد، بلکه جام به رئال مادرید می‌رسید. کاتالان‌ها فصل را با ۸۸ امتیاز به پایان رساندند اما بدون دخالت VAR جمع امتیازات آن‌ها شش امتیاز کمتر می‌شد. در مورد بارسا چهار مورد پیش آمد که تصمیمات داوری توسط VAR تصحیح شد. از این تعداد، سه مورد به نفع بارسا و یک مورد به ضرر این تیم بود.

در مورد رئال مادرید ۲۵ بار پیش آمد که VAR تصمیمات داوری را اصلاح کند که در چهار مورد منجر به از دست رفتن امتیاز برای رئال مادرید شد. بدون این دخالت‌ها، رئال شش امتیاز بیشتر می‌داشت و با ۸۴ امتیاز قهرمان لالیگا می‌شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =