علمای بیت المقدس: درباره توطئه صهیونیست‌ها هشدار می‌دهیم

هیات عالی اسلامی و هیات علمای بیت المقدس نسبت به توطئه رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هیات عالی اسلامی و هیات علمای بیت المقدس نسبت به خطرات درخواست "عمیت هالیوی"، نماینده حزب «لیکود» در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی میان مسلمان و یهودیان هشدار دادند.

رژیم صهیونیستی در پی تولید تسلیحات نظامی در مغرب

این دو هیات در بیانیه ای بر ابعاد خطرناک این طرح صهیونیستی از جمله تقسیم مکانی مسجد الاقصی، توصیف مجدد آن به مسجد قبلی، تقدس زدایی از دیگر بخش های آن، پایان دادن به تولیت خاندان هاشمی اردن بر این مکان مقدس، پایان دادن به نقش و فعالیت اوقاف اسلامی، اجازه ورود به یهودیان از تمام دروازه های آن و هتک حرمت این مکان مقدس تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این طرح خطرناک باعث از دست دادن مسجد الاقصی و تحمیل سیاست های صهیونیستی بر آن می شود، بنابراین تمام عرب ها و مسلمانان جهان باید برای مقابله با این اقدام صهیونیستی گام های جدی اتخاذ کنند.

این دو هیات دینی تاکید کردند که عرب ها و مسلمانان باید از ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی ممانعت کرده و به محکوم کردن اقدامات صهیونیستی اکتفا نکنند، بلکه از مسجد الاقصی محافظت کنند.

آن ها خاطرنشان کردند که نگهبانی از مسجد الاقصی تنها باید توسط اداره اوقاف اسلامی انجام شود و پلیس رژیم صهیونیستی باید خارج از ورودهای این مکان مقدس مستقر شوند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که مسجد الاقصی خط قرمز ما است و ما همواره این مساله را به صراحت اعلام می کنیم و علمای اسلام نیز باید نقش آگاهی بخشی خود در این زمینه را انجام دهند.

«محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس در قدس اشغالی نیز جمعه شب گفته بود که تمام تلاش‌های اشغالگران صهیونیست که با هدف تغییر وضعیت در مسجد الاقصی صورت می‌گیرد، در برابر پایداری و استقامت ملت فلسطین محکوم به شکست است.

حماده افزود: ملت ما بیدار و نسبت به نقشه‌های اشغالگران صهیونیست هوشیار است و اقدامات اشغالگران صهیونیست برای ضربه زدن به مسجد مبارک الاقصی ادامه دارد و حکومت فاشیستی اسرائیل در سایه حمایت آمریکا و سکوت جامعه جهانی تعدی به مسجد الاقصی را تشدید کرده است.

حماده از ملل اسلامی و عربی خواست که آرمان قدس و مسجد الاقصی را یاری کنند و اتخاذ یک موضع گسترده جهانی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در قبال ملت فلسطین و مقدسات را ضروری خواند.

این اظهارات مقام حماس پس از آن صورت گرفت که "عمیت هلیوی"، نماینده عضو حزب لیکود در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) طرحی را ارائه کرد که بر مبنای آن، مسجدالاقصی از نظر مکانی تقسیم می‌شود.

بر اساس طرح ادعایی هلیوی، مسلمانان بخش جنوبی مسجد و یهودیان بخش میانی و شمالی آن از جمله مسجد «قبة الصخره» را در اختیار خواهند داشت.

 
 
 

کد خبر: 1185134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =