افت قیمت مسکن در کشور/ کاهش ۲۰ درصدی قیمت املاک شمال تهران

کارشناس حوزه مسکن با اعلام اینکه روند قیمت مسکن در چند هفته اخیر نزولی بوده است، گفت: قیمت مسکن در مناطق شمالی شهر تهران در چند هفته اخیر افت ۲۰ درصدی را تجربه کرده و روند نزولی قیمت‌ها در بازار مسکن ادامه دار خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فرشید ایلاتی در مورد وضعیت بازار مسکن، اظهار داشت: روند کاهش قیمت مسکن آغاز شده و در کشور ادامه دار خواهد بود، البته قیمت مسکن در مناطق شمالی شهر تهران در چند هفته اخیر افت ۲۰ درصدی را تجربه کردند.

موجرانی که سقف افزایش اجاره مسکن را رعایت نکنند جریمه می‌شوند

وی افزود: علاوه بر رکود حاکم بر معاملات خرید و فروش، ثبات قیمتی که امروز در کشور شاهد هستیم، موجب شده تا شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم و به نظر می‌رسد که از التهابات بخش اجاره مسکن نیز کاسته خواهد شد.

کارشناس حوزه مسکن با اشاره به فضاسازی‌ها مبنی بر موقت بودن کاهش قیمت مسکن، گفت: با توسعه ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن به صورت بنیادین بازار مسکن منتظر عرضه‌های انبوه مسکن خواهد ماند که همین موضوع عامل مؤثری برای تداوم ثبات است.

ایلاتی با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت در بازار مسکن را شاهد هستیم، گفت: این در حالی است که املاک متراژ پایین و در مناطق متوسط حدوداً ۱۰ درصد کاهش قیمت در این مدت داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =