ساز و کار تطبیق واحدهای درسی دانشجویان علوم‌پزشکی ابلاغ شد

سازوکار تطبیق واحدهای درسی دانشجویان که که در مقاطع تحصیلی گذشته سپری کرده‌اند، از سوی دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی در ارتباط با تطبیق واحدهای درسی دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی دیگر گذارنده‌اند، تصمیم‌گیری کرد. این تصمیم به استناد فصل یازدهم آیین‌نامه آموزشی و برای واحدهای درسی «عمومی و پایه» و «تخصصی» دانشجویان گرفته شده است. 

میزان مرخصی دانشجویان پزشکی در دوره کارورزی مشخص شد

بنابر اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی، تطبیق واحدهای درسی عمومی، پایه و از مقاطع بالاتر و هم‌سطح بلامانع است. همچنین تطبیق واحدهای درسی عمومی پایه و تخصصی از مقطع کاردانی در کارشناسی‌ارشد ناپیوسته بلامانع است. تطبیق واحدهای درسی عمومی و پایه از مقاطع پایین‌تر بلامانع است. تطبیق واحدهای درسی تخصصی از مقاطع پایین‌تر مجاز نیست. 

بر این اساس، پذیرش دروس «عمومی و پایه» برای دانشجویانی که این واحدهای درسی را در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته گذرانده‌اند، در دوره دکتری عمومی (پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی) با رعایت مفاد فصل یازدهم آیین‌نامه آموزشی بلامانع است.

همچنین بنابر اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی درباره پذیرش دروس تخصصی که دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته گذرانده‌اند، در دوره دکتری عمومی مجاز نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185371

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =