احمدوند: شهرآفتاب ۱۵۰ هزار متر فضای مسقف ندارد/ تقدسی‌نژاد: آماده برگزاری هر نمایشگاهی هستیم

هرساله با قرار گرفتن در آستانه نمایشگاه کتاب تهران بحث جانمایی این رویداد داغ شده و وعده برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب به سال آینده موکول می شود اما سال آینده همان آش و همان کاسه.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم شروع شد و درهای مصلای امام خمینی (ره) به روی باز شد تا این رویداد مهم به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور یکسال دیگر را بدون مکانی ثابت سپری کند و بازهم مستاجر مصلای تهران باشد.

هرساله با قرار گرفتن در آستانه نمایشگاه کتاب تهران بحث جانمایی این رویداد داغ شده و وعده برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب به سال آینده موکول می شود اما سال آینده همان آش و همان کاسه.

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ درباره انتخاب مکان نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ عنوان کرد: از مدتی قبل، مکاتباتی با شورای شهر و شهرداری تهران داشتیم و نیازهای نمایشگاه کتاب درباره فضای مسقف و خدمات مورد نیاز خود را مطرح کردیم.

وی با اشاره به بازدیدی که چند روز گذشته از مجموعه شهر آفتاب انجام شد، توضیح داد: در این بازدید مشخص شد وضعیت شهر آفتاب نسبت به قبل فعال شده و در حال پیشرفت است؛ البته از مصلا هم بازدید داشتیم و شرایط مصلی را برای برگزاری نمایشگاه دقیق‌تر می‌دانیم.

با قرار گرفتن در آستانه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصاحبه ای ضمن اعلام مصلا به عنوان محل برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: برای انتخاب مکان برگزاری، بازدیدی از مجموعه «شهر آفتاب» و «مصلی امام خمینی (ره)» داشتیم، مصلا شرایط بهتری برای میزبانی دارد.

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص فراهم نبودن زیرساخت های نمایشگاهی برای برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: اینطور نیست و سال گذشته ۴۰ نمایشگاه تاثیرگذار در این محل برگزار کردیم که برای مثال نمایشگاه خودرو به لحاظ کمی میزبان طیف گسترده ای از بازدیدکنندگان بود.

تقدسی نژاد افزود: مجموعه شهرآفتاب کاملا آماده همکاری با کلیه ارگان ها است و اگر مجموعه‌ای صلاح نداند با ما همکاری کند کاری از دست ما ساخته نیست.

وی با بیان اینکه ما یک مجموعه دولتی هستیم و این محل از پول بیت المال ساخته شده بیان کرد: تمام تلاش ما این است تا بتوانیم باری از دوش تهران برداریم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در پاسخ به این سوال که چرا می گویند شهرآفتاب آماده برگزاری نمایشگاه کتاب نیست افزود: برید از خودشان بپرسید و من قبلا دفاعیات خودم را بارها اعلام کرده‌ام.

در همین راستا یاسر احمدوند رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه دقیقا زیرساخت‌های مدنظر مسئولان برگزاری نمایشگاه چیست که مدیرعامل شهرآفتاب از آمادگی این مجموعه برای میزبانی نمایشگاه کتاب خبر داده اما کماکان این موضوع مورد تایید وزارت ارشاد نیست گفت: نمایشگاه کتاب به ۱۵۰ هزار متر مربع فضای مسقف نیاز دارد که اگر این مقدار را در «شهرآفتاب» پیدا کردید ما نمایشگاه را در آنجا برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ناشران و مردم ارزیابی و نظرسنجی کنید و ببینید که چند درصد موافق برگزاری نمایشگاه در شهرآفتاب هستند در واکنش به سوال خبرنگار ایسکانیوز که این ارزیابی باید قبل از ساخت شهرآفتاب در آن مکان صورت می‌گرفت افزود: دوستانی که ساختند باید پاسخگو باشند.

احمدوند تصریح کرد: نه مصلای امام خمینی (ع) و نه شهرآفتاب هیچکدام متعلق به وزارت ارشاد نیست بنابراین برای اینکه مردم و ناشران راضی باشند باید بهترین مکان انتخاب شود.

حالا با همه کش و قوس ها باز هم مشخص نیست محل برگزاری نمایشگاه کتاب سی و ششم چه مکانی انتخاب خواهد شد. آیا همچنان این رویداد فرهنگی مستاجر مصلای امام خمینی (ره) می شود یا شهرآفتاب که با هدف برگزاری نمایشگاه های بزرگ تهران از جمله نمایشگاه کتاب ساخته شده اما به گفته مسئولین برگزاری نمایشگاه کتاب، این محل ایراداتی دارد، تکمیل و میزبان ناشران و کتاب دوستان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =