قیمت فعلی خودرو غیرمنطقی است/ تاثیر مثبت واردات خودروهای کارکرده بر بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: کوچکترین نوساناتی در بازار ارز، بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و قیمت‌های فعلی در بازار خودرو غیر منطقی است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: به دلیل اینکه در ۴ سال گذشته ۵۰ درصد نیاز کشور، خودرو تولید شد، این کالا را به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کرد.

بازگشت روند صعودی قیمت‌ها به بازار خودرو

وی با بیان اینکه باید نیاز بازار تامین شود تا بازار خودرو به کنترل برسد، افزود: با کوچکترین تغییراتی در عرضه خودرو قیمت آن تغییر می‌کند. بنابراین برای کنترل بازار خودرو باید آن را از دسته کالاهای سرمایه‌ای خارج کرد تا قیمت آن کاهش یابد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه رکورد مطلق در بازار خودرو حاکم است، گفت: این رکورد سبب شده که قیمت‌ها کاهش پیدا کند از طرفی مذاکرات و خبرهایی درباره واردات خودرو در کاهش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

موتمنی با بیان اینکه هر خبر مثبت و منفی بر بازار کالاهای سرمایه‌ای اثر می‌گذارد، گفت: کوچکترین نوساناتی در بازار ارز، بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و  قیمت‌های فعلی در بازار خودرو غیر منطقی است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره نوسانات بازار خودرو گفت: طی چند ماه اخیر تمام خودروها چه وارداتی و داخلی با نوسان قیمت همراه بوده است، مثلا خودروی دیگینیتی و فیدلیتی حدود ۵۰۰ میلیون، دنا اتوماتیک ۲۰۰ میلیون، ۲۰۷ دنده ای سقف شیشه ای ۱۵۰ میلیون و تبیا ۶۰ میلیون کاهش یافته است.

وی درباره تاثیر واردات خودروهای کارکرده بر بازار بیان کرد: واردات خودروها چه کارکرده و چه نو بر بازار خودرو تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. خودروهایی که الان در کف بازار وجود دارد به دلیل نبود واردات، قیمت بالایی دارند و واردات خودرو  می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت خودرو به ویژه خودروهای مونتاژی بگذارد.

موتمنی افزود: خودروهایی که مثل کمری و سانتافه که قیمت جهانی آنها در ۱۰ سال تغییری نکرد حتی اگر نو این خودروها وارد کشور شود تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت و به نفع مصرف کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =