افزایش مداخله نظامی آمریکا در خاورمیانه خواست سناتورها/ واشنگتن از ثبات در منطقه استقبال نمی کند

قانونگذاران آمریکایی بر اساس لایحه جدید خود در سنا از دولت بایدن می‌خواهد تا به منظور آنچه مقابله با تهدیدات ایران خوانده شده، همکاری امنیت سایبری با کشورهای خاورمیانه و پشتیبانی دریایی و دفاع هوایی و موشکی از متحدان خاورمیانه‌ای این کشور را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در شرایطی که کشورهای خاورمیانه تنش زدایی در بین خود را در پیش گرفته و تلاش می‌کنند تا سال‌ها اختلاف و تنش را کنار گذاشته و روابط دوستانه‌ای برقرار کنند، سناتورهای آمریکایی به دنبال ایجاد تنش و اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه هستند. این اقدام در حالی انجام شده که مقامات آمریکایی در ظاهر از تنش زدایی در خاورمیانه استقبال کرده‌اند.

شتاب عربستان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران / باید مراقب شیطنت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بود

 بر اساس آنچه المانیتور گزارش داده، کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز جمعه نسخه لایحه بودجه دفاعی سال آینده خود را با اقداماتی که قانونگذاران امیدوارند به ایجاد همکاری بین کشورهای خاورمیانه برای مقابله با آنچه «تهدیدات ایران» خوانده شده، ارائه کرد. نمایندگان سنا در این نسخه بر اساس قانون مجوز دفاع ملی از دولت بایدن خواسته‌اند امنیت دریایی و محدودیت‌های دریایی در خلیج فارس را در ادامه «قاچاق اسلحه، توقیف کشتی‌ها و حملات هواپیماهای بدون سرنشین دریایی توسط ایران» ارتقاء بخشد.

قانون مجوز دفاع ملی امسال، پنتاگون را ملزم می‌کند تا در مورد تلاش‌های ایالات متحده برای ایجاد معماری یکپارچه دفاع هوایی و موشکی بین کشورهای خاورمیانه که برای خنثی کردن حملات موشکی ایران طراحی شده است، به کنگره گزارش دهد. سناتورهای آمریکایی خواهان این هستند تا برای مقابله با نفوذ چین و فعالیت‌های ایران، امنیت سایبری، پشتیبانی دریایی و دفاع هوایی و موشکی را از متحدان خاورمیانه گسترش داده و در شرایطی که کشورهای عرب خلیج فارس می‌خواهند با ایران تعامل کنند، خلبانان نیروی هوایی اسرائیل را تقویت نمایند.

بر اساس این لایحه سنا، قانونگذاران آمریکایی دولت بایدن را ملزم می‌کنند که همکاری امنیت سایبری منطقه‌ای بین ایالات متحده و کشورهای خاورمیانه را ارتقاء بخشده و از اقدامات قبلی که به دنبال حمایت بیشتر از امنیت سایبری نظامی از اردن بود، استفاده کند.

همانطور که قابل پیش‌بینی بود، غربی‌ها و به ویژه آمریکا هرگز خواهان ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه نبوده و همواره از تنش و درگیری بین کشورهای منطقه استقبال می‌کنند. با این حال، به نظر می‌رسد کشورهای خاورمیانه متوجه رویکرد آمریکا شده و از همین رو تنش زدایی بین خود را در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1186847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =