علت تاخیر در برگزاری انتخابات شورای صنفی مرکزی دانشجویان/ سوءتفاهم دلیل استعفای اعضای شورا بود

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره علت استعفا دسته ‌جمعی اعضای شورای صنفی مرکزی گفت: تمام آیین‌نامه‌های مربوط به نهادها یا وزارتخانه‌ها پس از مدتی باید مورد بازنگری و بازبینی قرار گیرند. گویا این موضوع برخی از دانشجویان را دچار سوءتفاهم کرد.

محمد حسین صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه انتخابات شورای صنفی بیشتر دانشگاهای علوم پزشکی مطرح کشور برگزار شده است، اظهار کرد: بر اساس این انتخابات، اعضای شوراها مشخص شده است. بنابراین این منتخبان در برخی از دانشگاه‌ها با معاونت‌ فرهنگی و دانشجویی فعالیت و همکاری دارند.

تحریم انتخابات شورای صنفی در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توسط دانشجویان

وی در پاسخ به این پرسش که به چه علت زمان آغاز و پایان برگزاری انتخابات شوراهای صنفی در دانشگاه‌های علوم پزشکی یکسان نیست، عنوان کرد: بازه زمانی یا محدوده تاریخ برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های علوم پزشکی ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاوت دارد و متغیر است. به این معنا که مثلا نمی‌توان گفت که امتحانات از ابتدای تیرماه تا انتهای تیرماه برگزار می‌شود.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: دانشجویان علوم پزشکی درس‌های علوم بالینی یا علوم پایه دارند و همچنین دوره‌هایی مانند انترن و استاژری (کارآموزی) را سپری می‌کنند، به همین دلیل زمان امتحانات آنان به صورت کامل مشخص نیست. به این معنا که در کل سال طیفی از امتحانات در زمان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: مثلا یک دانشگاه علوم پزشکی تعداد دانشجویان رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی بیشتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد. بنابراین زمان برگزاری امتحانات طولانی‌تر است. دانشگاه‌های دیگر تعداد دانشجویان رشته‌های آزمایشگاهی بیشتری دارد و بازه امتحانات کوتاه‌تر است.

آشنا نبودن با مفاد حقوقی آیین‌نامه علت استعفای دسته‌جمعی شوراهای صنفی‌

صادقیان درباره علت استعفا دسته ‌جمعی اعضای شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال گذشته عنوان کرد: تمام آیین‌نامه‌های مربوط به نهادها یا وزارتخانه‌ها پس از مدتی باید مورد بازنگری و بازبینی قرار گیرند و دستخوش تغییراتی شود. گویا این موضوع برخی از دانشجویان را دچار سوءتفاهم کرد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: آیین نامه فعالیت شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی چند سالی بود که مورد بازنگری قرار نگرفته بود و زمانیکه این بازبینی انجام شد، برخی از اعضای شورای صنفی سابق اعتقاد داشتند که این آیین‌نامه جدید منافع و اختیارات علمکرد این شوراها را کم رنگ کرده است؛ در حالیکه اصلا اینگونه نبود.

وی با تاکید بر اینکه آیین نامه شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید حداکثر مطابقت را با قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد،  اظهار کرد: آیین نامه شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس قوانین حقوقی است و امکان دارد دانشجویان با آنها آشنایی نداشته باشند.  بنابراین با تعداد قابل توجهی از دانشجویان صحبت شد و  شفاف سازی درباره مفاد حقوقی این آیین‌نامه برای آنان صورت گرفت.

صادقیان در پایان درباره زمان برگزاری انتخابات کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: هنوز زمان مشخصی برای برگزاری این انتخابات در نظر گرفته نشده است و باید منتظر ماند تا ابتدا انتخابات شوراهای صنفی تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شود. سپس افراد برگزیده به عنوان کاندیدا در این انتخات ثبت نام کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =