صعود قیمت طلای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۹۱۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در شرایطی که بازارها منتظر سرنخ‌های بیشتری در مورد اقتصاد آمریکا در این هفته هستند تغییر ناچیزی داشت.

تداوم ثبات قیمت طلا و دلار در بازار/ قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۹۱۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

پایین آمدن شاخص قیمت هزینه‌های شخصی در آمریکا که شاخص مورد نظر فدرال رزرو این کشوربرای بررسی شرایط اقتصاد است، تا حدی از قیمت طلا حمایت کرده،اما شاخص دلار افزایش یافته است.

شاخص تورم در آمریکا هنوز بالاتر از هدف ۲ بانک مرکزی قرار دارد که احتمالاً باعث می‌شود بانک مرکزی این کشور روند افزایش نرخ بهره را در کوتاه مدت ادامه دهدبازار حالا ۸۷ درصد احتمال می‌دهد فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئیه بالا ببرد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد و مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شود.

قیمت طلا ۵ درصد در نیمه اول سال جاری میلادی افزایش داشت که نتیجه افزایش تمایل به خرید آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه خراب شدن شرایط اقتصاد دنیا بود.

با وجود اینکه قیمت طلا در ماه مه به یک رکورد جدید رسید، اما دورنمای ادامه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث کاهش قیمت آن شد.

بهبود شرایط اقتصاد آمریکا و بالا رفتن تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی انتظار رکود در سال جاری میلادی را کاهش داده و تمایل برای خرید طلا را هم پایین آورد. از طلا همواره به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در بحران‌های اقتصادی یاد می‌شود.

قیمت نقره امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۳ درصد افزایش ۹۰۹ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =