برای احداث خوابگاه‌های متأهلی اهتمام جدی داریم/ برگزاری کارگاه‌های امیدآفرینی در استان‌ها 

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای احداث خوابگاه‌های متأهلی اهتمام جدی داریم و امیدواریم برخی موانع جزیی این طرح هرچه زودتر برطرف شود و دانشگاه آزاد به این گام پیشرفت هم نائل آید.   

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمد شریفانی با اشاره به اقدامات نهاد در حوزه ازدواج اظهار کرد: در بین دستورات دینی تنها دستوری که هم جنبه قدسی و معنوی و هم جنبه طبیعی دارد، ازدواج است در واقع ازدواج یک پدیده دو وجهه‌ای است که یک وجهه آن طبیعی و وجهه دیگر آن ماوراءطبیعی است بنابراین از طریق ازدواج انسان می‌تواند به مراتب بالایی از کمالات معنوی نائل آید.  

برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید پیوست خانواده داشته باشد

وی ادامه داد: این دستور به قدری اهمیت دارد که پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند کسی که ازدواج می‌کند دو بخش دین خود را تضمین می‌کند بنابراین وظیفه همه ماست تا جایی که می‌توانیم در زمینه ازدواج کمک کننده و تسهیلگر باشیم.  

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تخفیف شهریه، برگزاری کارگاه‌های متنوع برای زوجین، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در مشهد مقدس و کارگاه‌های جانبی  و... در زمینه ازدواج جوانان اهتمام جدی دارد.    

وی با بیان اینکه در موضوع مسکن هم برای تأمین مسکن دانشجویان متأهل اهتمام جدی داریم و دانشگاه آزاد اسلامی با همه توان وارد شده است، افزود: خوابگاه‌های متأهلی در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم که برخی موانع جزیی این طرح هرچه زودتر برطرف شود و دانشگاه به این گام پیشرفت هم نائل آید.  

حجت‌الاسلام شریفانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ازدواج دانشجویی همرسان در دانشگاه آزاد اسلامی هم اظهار کرد: این سامانه بیش از یکسال است که توسط دفتر نهاد رهبری سراسر کشور راه‌اندازی شده تا زمینه ازدواج برای دانشجویان، کارمندان و اساتید فراهم و تسهیل شود.    

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به برخی مشکلات اقتصادی و تلاش بی‌وقفه دشمنان برای اشاعه یأس و ناامیدی و نیز تأکید مداوم مقام معظم رهبری برای توسعه روحیه امیدآفرینی، در حوزه جهاد تبیین ما وظیفه داریم امید را به نسل حاضر القا کنیم چرا که کشور ما مالامال از ثروت، استعداد و ظرفیت های بالاست.   

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این زمینه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد دو اقدام را دنبال کردند که طی اقدام اول و در یکسال گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در همه استان‌ها یک کارگاه حضوری برای اساتید و با محوریت رضایتمندی از زندگی و امید به زندگی  برگزار کرد.  

وی اضافه کرد: از بین اساتید ابتدا به صورت منطقه‌ای و سپس کشوری تعدادی انخاب می‌شوند و در نهایت یک شبکه صدنفره از اساتید را تشکیل خواهیم داد تا اینها بتوانند در استان‌ها کارگاه‌های امیدآفرینی را برگزار کنند.   

حجت‌الاسلام شریفانی گفت: یک اقدام دیگر که توصیه خاص مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان هم بود گردآوری کنشگران فضای مجازی در یک شبکه برای اقدام موثر و موفق در فضای مجازی است تا در مسیر اهداف انقلاب اسلامی قرار بگیرند و همچنین در زمینه شبکه‌سازی، پاسخ به شبهات و طرح سوالات مناسب فعالیت کنند.   

وی ادامه داد: شبکه سراسری امیدآفرینان در حال راه‌اندازی است تا جبهه انقلاب اسلامی همسو و همفکر در یک راستا اقدامات مناسب را انجام دهند.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1188058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =