تحریم سرویس‌های پرکاربرد برای کاربران ایرانی از سوی آمریکا

به دنبال مشکلاتی که کاربران ایرانی جهت دسترسی به برخی از سایت های تحریم شده دارند، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت کشور اعلام کرده است که با ارائه سرویس‌های فنی در کنار مردم هستند تا این تحریم‌ها بی اثر شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی، شرکت‌ها و مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی هر روز از آن آسیب می‌بینند، خدمات اینترنتی و وب‌سایت‌هایی هستند که ایران را تحریم کرده‌اند. برخی سایت‌های مفید به دلایلی دسترسی کاربران ایرانی را محدود، یا به اصطلاح خود، ما را تحریم می‌کنند. این سایت‌ها و خدمات در زمینه‌های گوناگون از علم و فناوری، تجارت، فناوری اطلاعات و نمونه‌هایی از این دست هستند که کاربران ایرانی برای فعالیت یا کار خود به آن نیاز دارند.

راه‌اندازی رقیب اینستاگرامی توییتر؛ به‌زودی

بنابراین طبق اظهارات مسئولان از جمله وزیر ارتباطات راهی برای این موضوع در نظر گرفتند که می توان به امکان دسترسی به سایت های تحریمی با حداکثر سرعت اشاره کرد. وزیر ارتباطات در این زمینه گفته بود پیش از این وعده داده بودیم تا مشکل برنامه نویسان و افرادی که دسترسی به سایت‌های تحریم شده را ندارند و این سایت‌ها توسط غرب فیلتر شده، رفع شود که این وعده محقق شده است.

طبق گفته وی بیش از چند ۱۰ هزار سایت و سرویس اطلاع‌رسانی برای مردم کشور تحریم شده است و بسیاری از این ابزارها و سرویس‌ها مورد نیاز برنامه نویسان، محققان و دانش‌پژوهان است و در شرایط فعلی، دسترسی با ابزارهای فیلتر شکن انجام می‌شود که هم امنیت آنها را به خطر انداخته و هم سرعت استفاده را کند می‌کند.

این امکانات در سایتی به آدرس 403.online در دسترس قرار گرفته است و برای  ۲۰۰ سرویس پرکاربرد امکان دسترسی فراهم شده است. بر این اساس دیگر نیازی به فیلترشکن وجود ندارد و قرار است روز به روز به کیفیت این سرویس افزوده شود. در همین رابطه به تازگی، محمد جعفرپور- رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی گفته است: در هفته حقوق بشر آمریکایی بد نیست بدانید آمریکایی‌ها که ادعای حمایت از مردم ما را دارند، هزاران سرویس پرکاربرد را بر روی کاربران ایرانی تحریم و مسدود کرده‌اند.

این جلوه همان حقوق بشر آمریکایی در فضای مجازی است؛ ما با ارائه سرویس‌های فنی در کنار مردم عزیزمان هستیم تا این تحریم‌ها بی اثر شوند.

اظهارات این مقام مسئول در شرایطی است که محدودیت اخیر گوگل برای کاربران ایرانی عامل اختلال در دسترسی کاربران به این سرویس دهنده طی چند روز گذشته بود. در واقع این شرکت نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جست و جوی خود برای کاربران ایرانی اقدام کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =