لغو طرح بایدن برای بخشودگی بدهی دانشجویان/ ۱۴ میلیون نفر  از ادامه تحصیل باز ماندند

طرح بایدن برای بخشودگی بدهی دانشجویان که با حکم دیوان عالی آمریکا لغو شد. این بدهی باعث شده است که ۱۴ میلیون نفر در آمریکا به دلیل عدم پرداخت وام نتوانند ادامه تحصیل دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دیوان عالی آمریکا، طرح بخشودگی بدهی ۴۳۰ میلیون دلاری دانشجویان از سوی بایدن را لغو کرد. بر اساس طرح بایدن، ۱۰ هزار دلار از بدهی فقیرترین دانشجویان کشور بخشیده می‌شد. قضات دادگاه عالی آمریکا معتقدند که قانون به رئیس جمهور اجازه نمی‌دهد که بدهی دانشجویان را جبران کند.

نگاه نژادپرستانه مسئولان مهاجرت در کانادا

بایدن در واکنش به این لغو، از دورویی جمهوری‌خواهان در کنگره انتقاد کرد و گفت: برخی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره که مخالف سرسخت کمک به دانشجویان بودند، خودشان صدها هزار دلار وام دریافت کرده‌اند. همچنین بیش از یک میلیون دلار از این وام‌ها بخشوده شده است. رئیس جمهور آمریکا معتقد است که تصمیم دادگاه برای لغو برنامه کاهش بدهی دانشجویان اشتباه بوده است.

تیم اسکات سناتور کارولینای جنوبی که تنها سناتور جمهوری‌خواه سیاه‌پوست که قصد دارد برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد جمهوری‌خواهان شود، خطاب به مردم گفت؛ جو بایدن از شما می‌خواهد وام‌های دانشجویی وکلا را پرداخت کنید. در حالی که من قصد دارم آموزش حرفه‌ای و کارآموزی را تقویت کنم. چرا که جامعه به جوشکار، نجار و برقکار بیشتری نیاز دارد. این‌ها مشاغلی هستند که آمریکا را ساختند.

بایدن در مقابل به دنبال جلب حمایت عمومی برای تحت فشار قرار دادن کنگره و تصویب قانون کمک‌های معنادار برای ده‌ها میلیون آمریکایی است که در بدهی‌های دانشجویی غرق هستند.

الیزابت وارن سناتور دموکرات ماساچوست که مدت‌هاست خواستار اقدام فدرال برای کاهش بدهی‌های دانشجویان شده است، در توئیتر خود نوشت: بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی منتظر کمکی هستند که بایدن وعده داده بود. برخی کارشناسان معتقدند که حملات جمهوری‌خواهان مانند سناتور اسکات به طرح بازپرداخت بدهی بایدن به عنوان هدیه‌ای به پزشکان و وکلا، عادلانه نیست.

بحران بدهی ۱.۶ تریلیون دلاری دانشجویان آمریکایی

بدهی دانشجویان به ۱.۶ تریلیون دلار افزایش یافته است. این مسئله به علت اینکه ۱۶ درصد از ۴۳ میلیون وام‌گیرنده در وضعیت عدم پرداخت قرار دارند، به یک مسئله بحرانی تبدیل شده است.

آمارها نشان می‌دهد که تقریباً یک سوم از قرض‌گیرندگان وام دانشجویی (۱۴ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر) به دلیل هزینه بدهی دانشجویی خود قادر به تکمیل تحصیلات خود نبودند، به این معنا که با بدهی وام دانشجویی بدون دریافت مدرک تحصیلی از آموزش عالی خارج شدند. حدود ۱۶% از قرض‌گیرندگان (۷.۲ میلیون نفر) در وضعیت عدم پرداخت قرض هستند؛ یک سوم این افراد سالمند هستند.

توجه به این نکته ضروری است که تصمیم دیوان عالی برای لغو طرح کاهش بدهی بایدن تأثیر نامتناسبی بر سیاه‌پوستان آمریکایی خواهد داشت؛ زیرا آنها از فقیرترین آمریکایی‌ها هستند، درصد بیشتری از بودجه مورد نیاز برای پرداخت کالج و دانشگاه را نسبت به سایر آمریکایی‌ها وام می‌گیرند.

در آگوست گذشته، کاخ سفید گفت: «بیست سال پس از ثبت نام در مدرسه، وام گیرندگان سیاه‌پوست معمولی که در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ کالج را شروع کردند، هنوز ۹۵ درصد از بدهی اولیه دانشجویی خود را بدهکار بودند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1188275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =