شرایط اعطای وام به دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: دانشجویان نوبت روزانه پزشکی و پیراپزشکی از تمام تسهیلات وام صندوق رفاه وزارت بهداشت بهره‌مند می‌شوند؛ اما دانشجویان شهریه‌پراز نوبت شبانه و دانشگاه آزاد اسلامی فقط وام شهریه دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید رئیسی با بیان اینکه تسهیلات وامی فقط متعلق به دانشجویان نوبت روزانه وزارت بهداشت است، گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ۱۷ نوع تسهیلات وامی دارد که دانشجویان نوبت روزانه از آن بهره مند می شوند. دانشجویان نوبت شبانه یا شهریه پرداز فقط از تسهیلات وام شهریه می توانند استفاده کنند. همچنین وام‌شهریه به دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هم تعلق می گیرد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت وام‌های دانشجویی / برای پرداخت وام شهریه سال آینده پول نداریم

وی درباره سنوات مجاز پرداخت وام به دانشجویان نیز افزود: دانشجویان با توجه به مقطعی که در آن قرار دارند، می‌توانند از تسهیلات وامی استفاده کنند، برای نمونه دانشجو مقطع کاردانی چهار ترم و دانشجوی مقطع کارشناسی هشت ترم سنوات مجاز برای دریافت وام را دارند. شرایط بازپرداخت وام‌های اعطایی به تمام دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی شامل ۴۸ ماه اقساط و شش ماه تنفس پس از فراغت تحصیل است.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویان می توانند با توجه به شرایطی که دارند از تمام وام‌های صندوق رفاه استفاده کنندف گفت: برای نمونه اگر یک دانشجوی پزشکی در دوران دانشجویی ازدواج کند، به او وام ازدواج تعلق می گیرد، برای اجاره مسکن از وام ودیعه مسکن بهره مند می شود و اگر فرزند بیاورد، همزمان به او وام فرزند آوری اعطا می شود. اگر جزو دانشجویان نخبه باشد از وام نخبگی استفاده می کند، وام شهریه، وام بلاعوض، وام ضروری از دیگر وام‌هایی است که می‌تواند در دوران تحصیل دریافت کند. اگر دانشجویان پزشکی زوج باشند هر دو می توانند از دریافت وام‌ها به صورت همزمان بهره مند شوند. هیچ محدودیتی در اعطای وام وجود ندارد.

به گفته رئیسی وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل برای تمام مقاطع یکسان است. دانشجویان شهرهای بالای جمعیت ۵۰۰ هزار نفر ۷۰ میلیون تومان و زیر جمعیت ۵۰۰ هزار نفر مبلغ ۶۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1219564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =