پرداخت وام‌های دانشجویی دهک بندی می‌شود

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: تصمیم داریم از ترم آینده در صورتی که زیرساخت‌ها آماده باشد، پرداخت وام‌ها را دهک بندی کرده و پرداخت‌ها را از دهک‌های پایین شروع کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود گنجی درباره آخرین وضعیت پرداخت وام شهریه گفت: هرزمانی که سازمان برنامه بودجه، اعتبار مربوط به وام شهریه را پرداخت کند، واریز وام شهریه دانشجویان آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۵۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی در نیمسال اول پرداخت شد

وی درباره اینکه زمان پرداخت بودجه وام شهریه مشخص شده است یا خیر افزود: براساس اعلام سازمان برنامه بودجه، اعتبار وام شهریه تا پایان دی ماه پرداخت می شود و به محض پرداخت سازمان، وام شهریه به حساب دانشگاه ها واریز می شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان از روسای تمام دانشگاه‌ها درخواست کرد، مانع امتحان دادن دانشجویانی که وام شهریه آنها توسط دانشگاه تایید شده است، نشوند چراکه به محض واریز اعتبار مورد نیاز توسط سازمان برنامه و بودجه، وام شهریه دانشجویان به حساب دانشگاه ها واریز می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه وام های دانشجویی اول به دست دانشجویان مستحق تر برسد، تصمیم داریم از ترم آینده در صورتی که زیرساخت ها آماده باشد، پرداخت وام ها را دهک بندی کرده و پرداخت ها را از دهک های پایین به سمت دهک های بالاتر شروع کنیم.

وی افزود: چون بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم محدود است، این طرح براساس یک برنامه صورت خواهد گرفت قبلا اطلاعات در خصوص دانشجویان کم بود بنابراین پرداخت ها انجام می شد ولی الان چون اطلاعات بیشتر است نمی توانیم به دانشجویانی که نیازمند هستند وام پرداخت نکرده و به دانشجویی که حقوق می گیرد پرداخت کنیم.

وی درباره پرداخت وام شهریه به دانشجویان شاغل گفت: اولویت پرداخت وام شهریه با دانشجویان غیر شاغل است و در صورت پرداخت وام سایر دانشجویان، درصورتی که اعتبار باقی بماند به دانشجویان مذکور نیز وام شهریه پرداخت می شود ولی معمولا چنین نمی شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1213753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =