قیمت جهانی طلا ثابت ماند

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۹۲۹ دلار و ۱ سنت رسید. پایین آمدن ارزش دلار قیمت طلا را در بازار ثابت نگه داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از رویترز، پایین آمدن ارزش دلار قیمت طلا را در بازار ثابت نگه داشته است. البته سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار اطلاعات تورم آمریکا که می‌تواند بر سیاست‌های فدرال رزرو این کشور در مورد افزایش نرخ بهره تاثیر بگذارد محتاطانه عمل می‌کنند.

کاهش مجدد قیمت طلای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد افزایش به 1929 دلار و 1 سنت رسید.کاهش ارزش دلار و خبرهایی مبنی بر پایان روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از قیمت طلا حمایت کرده است. اما نگرانی در مورد گزارش تورم آمریکا مانع افزایش بیشتر قیمت آن می‌شود.

دورنمای پایین آمدن نرخ بهره ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسانده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالا می‌برد.

برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا در روز دوشنبه اعلام کردند فدرال رزرو نرخ بهره را باز هم برای پایین آوردن تورم افزایش می‌دهد، اما پایان روند افزایش نرخ بهره نزدیک است.

سرمایه‌گذاران 95 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه جاری میلادی تا محدوده 5.25 و 5.5 درصد افزایش دهد و بعد آن را در همین حد حفظ کند.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکاست که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود. انتظار می‌رود نرخ تورم در آمریکا 0.3 درصد نسبت به ماه قبل بالا رفته باشد.

قیمت نقره امروز با 0.26 افزایش به 23 دلار و 41 سنت رسید و پلاتین با 0.64 درصد افزایش، 937 دلار و 44 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =