هسته فناور «حقوق» دریچه ورود دانشجویان به عرصه کار و عمل

مدیر هسته فناور حقوق از استقرار این هسته در دانشگاه آزاد همدان خبر داد و گفت: این هسته دانشجویان و دانش‌آموختگان را برای ورود به عرصه کار و امور عملی رشته حقوق آماده می‌کند.

راضیه حسنخانی عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از استقرار هسته فناور حقوق در مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این هسته فناور با رویکرد آموزشی و پژوهشی فراتر از سطح کلاس‌های آموزشی راه‌اندازی شده به نحوی که دانشجویان و دانش‌آموختگان این حوزه را برای ورود به عرصه کار و امور عملی رشته حقوق آماده می‌کند.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های نکته و تست دروس حقوقی برای آمادگی دانشجویان برای شرکت در آزمون‌های کانون وکلای دادگستری، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، آزمون سردفتری، آزمون قضاوت، کارشناسی ارشد به‌صورت برخط و حضوری از کارکردهای اصلی این هسته فناوراست.

مؤسس هسته فناور حقوق دانشگاه آزاد اسلامی همدان اضافه کرد: برگزاری دوره‌های کارورزی به‌صورت محدود در قالب آموزش تئوریک امور عملی و حضور در محاکم دادگستری، برگزاری کارگاه‌های حقوقی و ارائه مشاوره‌های حقوقی از رویکردهای دیگر این هسته فناور است. در گام بعدی سعی در گسترش عناوین، فعالیت‌ها و تشکیل شرکت دانش‌بنیان در این زمینه داریم.

حسنخانی در پاسخ به این سؤال که این هسته فناور چه مخاطبانی دارد، گفت: در وهله نخست دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و در مرحله بعد دانشجویان سایر مراکز آموزشی و دانش‌آموختگان مخاطب اصلی برنامه‌های هسته فناور حقوق هستند و در ارتباط با تشکیل کارگاه‌ها و پاسخگویی سؤالات حقوقی آحاد افراد جامعه بدون محدودیت مخاطب این برنامه محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، اکنون در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی همدان ۱۲ هسته و چهار واحد فناور مستقر هستند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1189622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =