آخرین خبرها از تخصیص سهام عدالت به متولدان سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲

تا امروز ۴۹۳ هزار و ۶۷۱ نفر از متولدان توسط والدین در سامانه تخصیص سهام عدالت ثبت نام شده اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز خود آخرین وضعیت تخصیص سهام به متولدین سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

خبر جدید درباره سهام عدالت / فعلا هیچ ثبت‌نامی وجود ندارد

در همین راستا خاندوزی با اشاره به تخصیص اعتبار برای صندوق‌های سهام متولدین ۱۴۰۰ تاکنون گفت: قانون جوانی جمعیت مصوب آبان ۱۴۰۰ بود؛ در قانون بودجه همان سال ردیف اعتبار برای اختصاص سهام در نظر گرفته نشده بود

وی تاکید کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص سهام به یک میلیون متولد همان سال در نظر گرفته شد که تاامروز ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 وزارت اقتصاد تا امروز برای والدین متولدین سه ماهه اول، و سه ماهه دوم فراخوان داده است؛ ثبت نام متولدین سه ماهه اول به پایان رسیده و سه ماهه دوم در شرف اتمام است.

همچنین تا امروز ۴۹۳ هزار و ۶۷۱ نفر از متولدین توسط والدین ثبت نام شده اند و بزودی با اتمام آن، والدین متولدین سه ماهه سوم فراخوان می شوند.
 
خاندوزی تاکید کرد که درباره متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در بودجه سنواتی اعتباری در نظرگرفته نشده با این وجود با نظر مساعد و همراهی ریاست سازمان برنامه قرار است از منابع عمومی تامین اعتبار صورت گیرد. در همین راستا مکاتباتی با سازمان برنامه انجام و درخواست شده مبلغ یکهزار میلیارد تومان جهت اختصاص سهام به متولدین ۱۴۰۰ و دو هزار میلیارد تومان جهت متولدین ۱۴۰۲ اعتبار اختصاص یابد.

وی گفت: امیدواریم با همراهی سازمان برنامه و تامین اعتبار مورد نیاز، بتوانیم متولدین این دو سال را هم فراخوان کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =