صدور ۲۰هزار گذرنامه ویژه اربعین تا امروز/ خبر صداوسیما درمورد ممنوعیت سفر زیر ۱۸ ساله‌ها به کربلا کذب بود

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: تا این لحظه حدود ۲۰ هزار گذرنامه ویژه اربعین صادر شده است و بنظر می رسد متقاضیان صدور گذرنامه ویژه اربعین به چندصدهزار نفر خواهند رسید

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین کشور در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار کرد: برای سفر اربعین اگر کسی هیچ گذرنامه ای ندارد می تواند گذرنامه ویژه اربعین دریافت کند و با مراجعه به سایت و اپلیکیشن پلیس من ظرف مدت ۵ الی ۷ روز می تواند گذرنامه خود را با هزینه ۵۰ هزارتومان دریافت کنند.

آماده برقراری مرز آبی آبادان با سیبه عراق هستیم


وی افزود:اگر شخصی گذرنامه ای زیر ۶ ماه اعتبار داشته باشد یا اعتبار آن به پایان رسیده باشد؛ می تواند با مراجعه به دفاتر و مراکز پلیس گذرنامه مهر تمدید گذرنامهاش را جهت سفر به زیارت اربعین حسینی بزند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور تصریح کرد: تا این لحظه حدود ۲۰ هزار گذرنامه ویژه اربعین صادر شده است و بنظر می رسد متقاضیان صدور گذرنامه ویژه اربعین به چندصدهزار نفر خواهند رسید که به راحتی تمام تمهیدات لازم جهت دریافت این گذرنامه های ویژه انجام شده است.

میراحمدی در ارتباط با سفر سربازهایی که با مشکل روبرو هستند و یا ترک سربازی کردند خاطر نشان کرد: وزیر کشور در رابطه با این افراد صحبت و سفارشی را به فرمانده محترم فراجا داشتهاند تا اگر امکانش مهیا شد برای این افراد هم شرایطی فراهم شود تا بتوانند از سفر اربعین حسینی بهره ببرند.

وی ادامه داد: در ارتباط با دیگر سربازان که غیبت و مشکل خاصتی ندارند؛ بدون هیچ گونه وثیقهای می‌توانند برای زیارت اربعین به کشور عراق سفر کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور عنوان کرد: اینکه می گویند ازجانب وزارت کشور گفته شده افراد زیر ۱۸ سال نمی توانند به سفر اربعین بروند صحت ندارد؛ و این مسئله باید از زیرنویس تلویزون ملی پاک و اصلاح شود چرا که این خبر از ریشه کذب بوده است 

میراحمدی در پایان نسبت به برخی شایعات مبنی بر اینکه سامانه سماح فقط تا ۳ روز قبل از اربعین باز است گفت: این خبر هم به هیچ وجه صحت نداشته و سامانه سماح تا بعد از اربعین ثبت نام خودش را انجام می دهد و برنامه ریزی ما برای این موضوع از اول تا پایان صفر خواهد بود

خبرنگار:محمدعلی بنی سعید

انتهای پیام/

کد خبر: 1192238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =