پیش‌بینی قیمت دلار بعد از تعطیلی سه روزه کشور و انحلال کانون صرافان

به نظر می‌رسد تعطیلی سه روزه کشور و انحلال کانون صرافان، در افزایش قیمت ارز در بازار بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت دلار دیروز در بازار تهران یک کانال پرید و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. این در شرایطی است که مدت‌ها بود که دلار در میان کانال‌های ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در گردش بود، اما به نظر می‌رسد اطلاعیه دیروز صبح بانک مرکزی انحلال کانون صرافان، در نوسان قیمت دلار بی‌تاثیر نبوده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت دلار تا ۱۰ روز آینده بالا می‌رود؟

کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان درباره علت افزایش قیمت ارز در بازار، گفته است: وقتی کشور ۳ روز تعطیل شده قیمت ارز بالا می‌رود. ضمن اینکه خبر انحلال کانون صرافان هم در افزایش قیمت‌ها در بازار ارز موثر بوده و باعث رشد قیمت دلار شده است.

او با تاکید بر اینکه کانون صرافان هیچ نقشی در افزایش قیمت ها نداشته، به‌ تسنیم تصریح کرده است: ما همیشه در جهت کاهش قیمت‌ها تلاش کرده‌ایم.

آن‌طور که در خبرها آمده، بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که «به دلیل تخلفات و انحراف از اهداف، موضوع و وظایف و اختیارات کانون صرافان ایرانیان، موافقت‌نامه تاسیس این کانون صادره توسط بانک مرکزی، ابطال و انحلال کانون مذکور در دستور کار قرار گرفت.»

طبق ادعای معامله گران قیمت دلار دیروز وارد کانال ۵۰هزار تومان شد و به ۵۰هزار و ۷۰ تومان رسید.

کد خبر: 1192260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدرضا عباسی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      0 0
      حذف کانون صرافان از طرف بانک مرکزی بسیار عالی هست چه قانونی ، چه غیرقانونی ونیاز به هیچ رسیدگی و تحقیق هم‌نیست شیطنت در نرخ ارز واستفاده از نفوذ و روابط ناسالم بیشترین ضربه به اقتصاد بیمار کشور را وارد میکنند و با سیاه نمایی وسیاست ناسالم به دفاع از خود میپردازند اگر این جراحی ها با جدیت و کمک تمام قوا انجام شود ، میدان از دست صرافان که نام و راه و روش خود را به صراحت به بدک میکشند توضیحات و دفاعیاتشان هیچ ارزش مادی و معنوی واقتصادی ندارد با زبان کوچه و بازاری صراف تنها فایده اش افزایش قیمت و تورم است